A előző napokkal ellentétben napos, és egy kicsit melegebb (19 Celsius-fokos levegő- 39 fokos aszfalthőmérséklet) időben sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2018-as Forma-1-es idény harmadik futama, a Kínai Nagydíj startjához Sanghajban.
Az első három sorba a három élcsapat pilótái párban álltak fel: a pole-ból Sebastian Vettel, mellőle Kimi Räikkönen, majd a mercisek, Valtteri Bottas és Lewis Hamiton és a Red Bull-osok, Max Verstappen és Daniel Ricciardo következett. A negyedik sorba a renault-s Nico Hülkenberg és a Force Indiá-s Sergio Perez, az ötödikbe Carlos Sainz és a haasos Romain Grosjean került. Fernando Alonso a McLarennel a 13. helyről vágott neki a futamnak.
A Pirelli a közepes (fehér), a lágy (sárga) és az ultralágy (lila) gumikat vitte Sanghajba. Az első négy a lágyon kezdte a futamot, míg a top10-ből a többiek az ultralággyal vágtak neki az első etapnak a rajthoz egyedül a Toro Rossó-s Pierre Gasly választotta a közepes keveréket. A gumiszállító az egy- és a kétkiállásos stratégiát is ésszerűnek ítélte, az utlralágyak első etapját 14-18 körre becsülte, a jóval melege aszfalt miatt Hamilton a rajtrácson arról beszélt, hogy meglepné, ha egy kerékcserével meg lehetne csinálni az 56 körös versenyt.
2018 Forma-1 Kínai Nagydíj, futam
A lámpák kialvásakor Vettel erőszakosan tolta ki jobbra Räikkönent, aki ritmust veszített, így előbb Bottas, majd Verstappen is megelőzte, hátrébb a két Renault került egymás mellé, Magnussen fellépett a 10. helyre, Grosjean mögé.
A top10 sorrendje: Vettel, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hamilton, Ricciardo, Hülkenberg, Sainz, Grosjean, Magnussen.
A lágyas első etapot vivő Magnussen a csapattól azt kérte, engedje el őt az ultralágyas Grosjean, az üzenetet továbbították, a francia meg is tette ezt, bár a rádión háborgott miatta.
A Toro Rossó-s Brendon Hartley kereket cserélt, az ultralágyakról a közepes keverékre váltott.
Esteban Ocon is cserélt, lágyról lágyra váltott, ő egyértelműen két kiállásra készült. Alonso odakint megtámadta Grosjeant, de nem sikerült elvennie a 10. helyet a franciától. A kör végén Sainz is megjárta a bokszot, ultralágyról közepesre váltott. A 8.-ról a 17. helyre esett vissza.
Hülkenberg csapattársát másolva szintén megejtette az ultralágy-közepes cserét.
Sainz Gasly megelőzésével a 15. lett.
Grosjean is kereket cserélt, az ultralágy után közepest vett fel. A 9.-ről a 17. helyre került.
A Red Bull kettős kerékcserét végzett, Verstappen, majd mögötte rögtön Ricciardo is megjárt a bokszot, mindketten közepes keveréket kaptak.
Hamilton lágyról közepesre váltott.
Bottast is a bokszba szólították, jöttek a fehér Pirellik.
A vezető Vettel is cserélt, közepest kapott, a német ugyanakkor csak a 3. helyre, Räikkönen és Bottas mögé érkezett meg. Lehet, hogy elmérték a Ferrarinál?
Räikkönen ugyan elnyújtott első etappal próbálkozott, ám a gumik kopásával egyre fogyott a tempója. A szintén lágyakon kezdő Magnussent ki is hívta a Haas.
Az első kanyarkombinációban Bottas megelőzte Räikkönent, aki mellett aztán Vettel is elment. A mercedeses finn átvette a vezetést, de a Ferrari németje ott volt a nyakán. Räikkönent a kör végén ki is hívták kerékcserére.
A közepeseket felvevő, egyértelmű egykiállásos stratégián lévő Räikkönen a 6. helyre tért vissza.
A top10 sorrendje: Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Magnussen, Ocon.
A hátsó hajtűben a két Toro Rosso ütközött, Gasly hátulról belefutott a már kanyarodó Hartley autójába. Mindketten folytatni tudták, ám sok törmeléket hagytak a pályán. Beküldték a biztonsági autót, a Red Bull villámgyors reakcióval mindkét autóján gumikat cserélt, Verstappen és Ricciardo is lágyakat kapott.
A sorrend a safety car mögött: Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso, Sainz, Vandoorne, Ocon, Stroll, Perez, Szirotkin, Gasly, Leclerc, Ericsson és Hartley.
A biztonsági autó elengedte a mezőnyt, az élmezőnyben nem történt pozíciócsere, ám a Haasok buktak, Hülkenberg Magnussent, Alonso Grosjeant előzte meg.
A friss lágyakon jóval gyorsabb Ricciardo a hátsó egyenesben DRS nélkül is, egyszerűen a szélárnyékot kihasználva megelőzte Räikkönent. Az ausztrál az 5. helyre lépett fel.
Verstappen az első kanyarkombinációban próbálta megelőzni Hamiltont, de a címvédő végül kivezette a hollandot, vissza is esett, Ricciardo is elment mellette.
Ricciardo a hátsó egyenesen DRS-sel magabiztosan előzte meg Hamiltont.
Verstappennek ezúttal sikerült, ami korábban nem: az első kanyarkombinációban legyűrte Hamiltont, a hátsó egyenesben Ricciardo remekelt, a DRS-sel Vettelt is elkapta.
Verstappen nem bírt magával, a hajtűben lehetetlen pozícióban akarta előzni Vettelt, mindkét autó megforgott, a ferraris német a 7. helyre esett vissza, a holland az 5.-re. Az incidenst vizsgálat alá vonták.
Ricciardo az első kombinációban elképesztő precizitással, szó szerint kicentizve előzte meg Bottast, a Red Bull ausztrálja átvette a vezetést.
Verstappen 10 másodperces időbüntetést kapott az ütközésért. A top10 sorrendje: Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso és Sainz.
Verstappen újra megelőzte a kopott gumikon már védtelen Hamiltont.
Hartley kiállt a garázsba, véget ért a futama. A Bottas-Räikkönen-Verstappen hármas DRS-távolságon belül autózott.
Alonso igen keményen, a Ferrarit kiterelve fűzte keresztül magát Vettelen, a spanyol a 7. helyet vette el a némettől.
Ricciardo senkitől sem zavartatva megnyerte a Kínai Nagydíjat, a 6. helyről érte el a sikert. Bottas megőrizte a 2., Räikkönen a 3. helyet. Verstappen az időbüntetéssel az 5. helyre, Hamilton mögé esett vissza. A 6. Hülkenberg, a 7. Alonso, a 8. Vettel, a 9. Sainz, a 10. Magnussen lett.