A vasárnapi Forma-1-es Kínai Nagydíjon a Red Bull pilótái a futam második felében friss lágy gumikon rohamoztak, hogy levadásszák a biztonsági autós szakasz alatt kint maradt Ferrarikat és Mercedeseket.
Míg Daniel Ricciardo bravúrosan tört előre, Max Verstappen jóval döcögősebben haladt, előbb kis híján ütközött Lewis Hamiltonnal, amikor lehetetlen helyen próbált előzni, majd kicsit később a hajtűt elmérve fel is öklelte Sebastian Vettelt, mindketten megforogtak a kanyarban. A mögöttük érkező Kimi Räikkönennek és Hamiltonnak vigyáznia kellett.
#F1 #ChineseGp 🇨🇳
Here the contact between #Verstappen and #Vettel…not a clever move for the dutch that compromises the race of both
🎥@F1 pic.twitter.com/YXRhDrCpq9— Alessandro™️🏎 🏁 (@BerrageizF1) April 15, 2018
„Egyértelműen tartottam tőle, hogy ütközni fogunk, főleg, hogy épp igyekeztek visszafordulni, azt hittem, én is belekeveredek. De végül sikerült biztonságosan kerülni. Amikor közelítettem a kanyarhoz, láttam, hogy mindketten felém néznek, szóval úgy voltam vele, hogy Kiminél már nem fordulhatok szűkebben, ezért inkább balra (a bukótér felé) kerültem” – mesélte Hamilton.
Az angol a balesetnek, Vettel visszaesésének és Verstappen 10 másodperces büntetésének köszönhette végül a 4. helyezését, no meg annak, hogy a Red Bull-os holland nem vele ütközött…
„A 8-as kanyarban már talán lehetséges előzni, de a 7-es külső íve poros. Nagyon gyors, hosszú kanyar, szerintem egyetlen jó versenyzőt se előztek meg még ott a külső íven. Én nem is láttam őt, egyszerűen normálisan vettem a kanyart. Utólag visszanézve nem is értem, hogy mit akart ott, de nekem nem jelentett gondot” – mondta az incidensről.
„És nyilván örülök, hogy így vezet, hiszen emiatt nem vesztettem ma annyi pontot.”