A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport és a Forma-1-es Bizottság keddi, párizsi ülésén két területen is szabályváltoztatásról döntöttek 2019-re.

Az egyik újdonság, hogy az idei 105 kg-os versenyüzemanyag-limitet 110 kg-ra emelik a jövő évre, ugyanis a 2017-es új aerodinamikai szabályok bevezetésével – a nagyobb leszorítóerő miatt – nőtt a fogyasztás, ezzel pedig a spórolási kényszer. A több benzinnel kevésbé kell majd visszafogniuk magukat, a pilóták „bármikor maximális teljesítményen használhatják majd a motorokat”.

Ugyancsak eldőlt, hogy 2019-től az autók kötelező minimális tömegétől (734 kg) elválasztják a pilóta tömegét, amelyet egységesen 80 kg-nak tekintenek, így a nehezebb versenyzők sem kerülnek hátrányba, a könnyebbeknél ballaszttal húzzák fel az értéket.

Hivatalossá vált az is, hogy 2019-től a Forma-1-ben kötelező lesz a pilóták bizonyos életjeleit folyamatosan figyelő biometrikus kesztyűk használata.

A fenti változásokat az FIA Motorsport Világtanácsa következő ülésén foglalják szabályba.

F1: Vége a spórolásnak, 2019-től jön a padlógáz 1

Továbbra is a levegőben lóg az előzések segítésére szánt aerodinamikai módosítások sorsa, az FIA a hónap végéig várja a csapatok javaslatait, miközben maga is kutatást végez.

Az ülés után az FIA megerősítette, hogy a 2021-re szánt motorformula alapjának a tavaly ősszel már bejelentett 1,6 literes, V6-os, turbós hibridet tekintik, amelyben ugyanakkor nem szerepelne a jelenleg használt hőenergia-visszanyerő komponens (MGU-H), ám a pontos részletek továbbra is nyitottak.

Az FIA jelezte, hogy a 2021-es motorszabályok véglegesítésére a május 30-ai határidőt tűzték ki.