A Williams-csapat a hibrid erőforrások 2014-es bevezetésekor óriásit ugrott előre, a Mercedes-motorral két idényben rendszeresen a dobogón szerepeltek, ám a patinás alakulat azóta újra lejtőre került, 2018-ra pedig elértek a mélypontra, három forduló után a konstruktőri bajnokság utolsó helyén állnak, egyedüliként pont nélkül.

A Williams 2018-ban a tavaly bemutatkozott milliárdoscsemete Lance Stroll mellé a jó szponzori hátterű orosz pilótát, Szergej Szirotkint ültette.

F1: Ezért tök utolsó a Williams? 1

Szirotkin Felipe Massa helyét kapta meg, azé a Massáét, aki 2016 végén egyszer már visszavonult, hogy akkor Strollnak csináljon helyet. A brazil veterán nem titkolja, hogy a csapat versenyképtelenségének fő okaként a fizetős pilóták alkalmazását látja:

„Örülök, hogy tavaly meghoztam a döntést. A megfelelő időt választottam a távozásra, most pedig élvezem az életet. De örültem a plusz szezonnak, és csak azt mondhatom, hogy emelt fővel távozhattam” – mondta a Motorsport.comnak a 36 éves brazil

„Mindenkivel nagyon jó a kapcsolatom Grove-ban, a lehető legjobbakat kívánom nekik. Tény, hogy pénzügyi nehézségei voltak a csapatnak, és úgy gondolom, hogy a 2018-as döntéseiknél a pénzt helyezték az első helyre. De remélem, hogy képesek lesznek magukra találni.”

F1: Ezért tök utolsó a Williams? 2

Míg a Williams küszködését szomorúan látja, másik volt csapata, a Ferrari versenyképességének nagyon örül:

„Boldog vagyok, hogy ilyen jól kezdett a Ferrari. Nagyon örülök, hiszen mindig is Ferrari-szurkoló voltam. Az F1 szempontjából nagyszerű, amit az első futamokon láthattunk, ugyanis nem csak egy csapat győzött. Hogy őszinte legyek, nem számítottam erre. Én azt hittem, a Mercedes jócskán a Ferrari előtt jár majd, de azt hiszem, még a Red Bull is versenyben lehet velük.”