Az amerikai Haas-csapat a nulláról indulva két pontszerzéssel mutatkozott be a Forma-1-ben 2016-ban, és a kiscsapat azóta is egész versenyképes, a középmezőny rendes tagja lett. A „titkuk” az, hogy a Ferrari nem egyszerű motorszállítójuk, hanem műszaki partnerként a sebességváltót, a felfüggesztést és számos egyéb engedélyezett alkatrészt, elemet is ők szállítanak a Haasnak, ami garantálja a viszonylagos versenyképességet.
A Haas-modell eredményessége természetesen a Mercedes figyelmét sem kerülte el, a motorsportfőnök Toto Wolff nem is tagadja, hogy szívesen építenének ki hasonló együttműködést valamelyik motorkliensükkel, a Force Indiával vagy a Williamsszel.
Az utóbbi, patinás, de az idei évre sereghajtóvá visszacsúszott csapat egyik fő támogatója, fia, Lance Stroll versenyeztetéséért évi több tízmillió dollárt fizető milliárdos, Lawrence Stroll nagyon szeretné is, ha a Williams lenne a Merci-fiókcsapat:
„Igyekeztem meggyőzni a csapatot erről az útról, de megvenni semmit sem fogok nekik Totótól (Wolff)” – mondta a divatmágnás, cáfolva a pletykákat, miszerint további pénzeket fordítana arra, hogy létrejöjjön az együttműködés.
Paddy Lowe technikai főnök és Lawrence Stroll
Stroll ugyanakkor kemény ellenállásba ütközhetett, erre utalt a múlt hétvégén a csapatalapító Sir Frank lánya, a de facto csapatfőnök Claire Williams is, amikor így nyilatkozott:
„Nem tudom, honnan vették ezt, de a Williams konstruktőr. Frank (Williams) és Patrick (Head) évtizedeken át keményen küzdött a függetlenségünkért, és ragyogó munkát végeztek. Az egyik feladatom is az, hogy megóvjam a függetlenségünket, ez hihetetlenül fontos számunkra” – mondta az Autosportnak.