A 2018-as Forma-1-es idény eddig négy futama közül háromban lépett pályára a biztonsági autó, legutóbb, Bakuban kétszer is. A futam utolsó harmadában, a Red Bull-osok ütközése és Romain Grosjean saját erőből történt falazása miatt ráadásul kimondottan hosszan, ami miatt több versenyző is panaszkodott, hogy a lassú safety car mögött túlságosan lehűlnek a gumik, nem lesz tapadásuk az újraindításnál.
Az aggodalom egyrészt érthető, hiszen Ayrton Senna 1994-es halálos balesetében is szerepet játszott ez a tényező, másrészt viszont a nézők jól járnak, ha benne van a hiba lehetősége, elég csak Sebastian Vettel látványos újrarajtolásos előzési kísérletére gondolni.
A biztonsági autó kiküldéséről és behívásáról döntő versenyigazgatót, Charlie Whitingot amúgy nem hatják meg a panaszok:
„Évről évre igyekszünk gyorsabbá tenni a biztonsági autót, de mégis meddig gyorsítsuk? Pont az a szerepe, hogy lelassítsa a mezőnyt. Mindenki panaszkodik a hideg gumik és fékek miatt, de mindannyian ugyanabban a helyzetben vannak, és elég lenne egyszerűen az aktuális tapadásnak megfelelően vezetni, azaz amíg nem tapad eléggé az autó, addig lassabban menni, amíg újra visszatér a tapadás” – idézte a Racefans.net az FIA-fejest.
„Elhiszem, hogy nem kellemes, de a biztonsági autó épp arra van, hogy lassabban menjenek. Ezért is használjuk például akkor, amikor marshalok mellett megy el a mezőny, mint most, amikor Grosjean autóját távolították el. Nem hagyatkozhatunk arra, hogy maguktól olyan lassan menjenek el a baleseti helyszín mellett, mint kellene, erre van a safety car.”
Whiting hozzátette, hogy a tempó mellett a bakui második biztonsági autós szakasz hosszát illetően sincs alapja a kritikának.
„Nem hiszem, hogy bármilyen tekintetben is problémás lett volna a safety car-szakasz hossza. Rögtön behoztuk, amikor lehetett. Mentek a visszakörözések, amit a szabályok előírnak, és aztán jött Grosjean balesete, így kint hagytuk még egy kicsit a biztonsági autót. Eltartott egy darabig a mentés, mert nehéz helyen volt az autó. Szerintem az adott körülmények között nem lehetett volna ennél rövidebb a szakasz. Így viszont biztosak lehettünk benne, hogy tiszta a pálya, amikor végül elengedtük a mezőnyt. Szóval teljesen nyugodt vagyok a biztonsági autós döntéseket illetően.”