A Forma-1-ben a 2014-ben indult turbós hibridkorszak kezdete óta általánosak az erőforrás-részelemek és a sebességváltók cseréi miatt kiosztott rajtbüntetések, ezt viszont sem a nézők, sem a csapatok nem szeretik.
Az F1 főnökeinek sem tetszik a jelenség, így a cél az, hogy a 2021-es nagy szabályváltozások idején teljesen kiiktassák az ilyen büntetéseket:
„Szeretnénk megszabadulni az összes hátrasorolásos büntetéstől, dolgozunk ezen” – erősítette meg a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting a Motorsport.comnak.
Bár a 2018-as idényben a 21 forduló alatt már csak három-három belső égésű motort, turbót és MGU-H-t, valamint két-két mozgásinergia-visszanyerőt (MGU-K), akkumulátort és vezérlőelektronikát lehet szabadon felhasználni, a korábban használt egységeket – elvben legalábbis – később vissza lehet szerelni, ám a sebességváltóknak az előírások szerint hat-hat hétvégét kell kibírniuk, ha azt cserélni kell, mindenképp jön az öthelyes büntetés.
Ezen is változtatnának 2021-re:
„Most szükségtelen a sebességváltós szabályok piszkálása, jó a rendszer. De ha valamit változtatnánk, akkor az a sebességváltó-keret bevezetése lehetne, ahogy az erőforrás-részelemeknél most is van. Lenne három sebességváltó az egész idényre, de azokat úgy lehetne használni, ahogy tetszik. Ez is a 2021-es elképzelések között szerepel. Elég átfogó változtatásokat tervezünk” – magyarázta Whiting.