A Kínai Nagydíj után Sebastian Vettel a biztonsági autó beküldésének időzítését kérdőjelezte meg, most pedig, miután a vasárnapi Spanyol Nagydíjon elbukta a dobogót egy virtuális biztonsági autós szakasz alatt – kényszerből – elvégzett kerékcserével, a VSC-t illetően is előadta kritikáit:

„Mindannyian ugyanabban a helyzetben vagyunk: az FIA szállítja a rendszert, amelyik mutatja a célidőt, olyan 40 %-kal lassabban kell mennünk, ugyanakkor azt is mindannyian jól tudjuk, hogyan lehet a kitűzött köridőnél gyorsabban menni a VSC alatt, egyszerűen rövidíteni kell a pályán” – magyarázta a barcelonai futam után.

„Szerintem olyan rendszer kellene, amiben nincs ilyen kiskapu, most ugyanis kénytelenek vagyunk nevetséges íveken vezetni, mindenki ezt csinálja, nem titok. Nem méltó az F1-hez, hogy egy gagyi szoftver miatt előnyhöz juthassunk.”

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting reagált a négyszeres világbajnok szavaira, szerinte a Vettel által említett trükközés hatása elhanyagolható:

„Nem igazán tudom, mire gondol, komolyan. A VSC-nek megvan a maga térképe a központi vezérlőelektronikában, és ez 30 %-kal lassabb kört diktál egy átlagos gyors körnél. A pilótáknak ahhoz kell tartaniuk magukat. 50 méterenként vannak mérőpontok a pályán, ahol a kijelzőn meg is jelenik, hogy a célidőhöz képest pluszban vagy mínuszban van a versenyző.”

„50 méterenként figyelmezteti őket a rendszer, hogy alatta vagy felette vannak a köridőnek. Még az is belefér, hogy alá menjenek, feltéve, ha a következő marshalposztnál már tartják a szabott időt. Ugyanígy, ha valaki lassan megy, az is rendben van, ha később kiegyenlíti. Az 50 méterenkénti mérés mellett az eltérő ívek választásával szerezhető előny egészen minimális lehet csak. Értem, hogy mit akar mondani (Vettel), de igazából a versenyív az optimális ív.”