A Forma-1-ben 2021-re igen komoly reformokat terveznek mind a műszaki oldalon, mind a pénzügyeket illetően. A motorokat egyszerűsítenék, míg az F1 bevételeit egyenlőbben osztanák el, a jelenlegi, sok tízmillió dolláros bónuszokat visszavágnák, emellett kiadási plafont vezetnének be.

Bár nemrég már egy kis enyhülést lehetett tapasztalni, a Ferrari egyelőre úgy van vele, hogy kész hátat fordítani a Forma-1-nek, ha a fentieket egy az egyben végrehajtják.

A Scuderia schumacheri aranykorának csapatfőnöke, a ma a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöki posztját betöltő Jean Todt ugyanakkor – másokhoz hasonlóan – nem igazán hisz a Ferrari kiszállásában:

„A Ferrari legendás márka. Ennek több oka van, közülük az egyik az, hogy nagyon fontos számukra a versenysport. A Ferrarinak nagy haszna van a versenyzésből, és a versenyzés is profitál a Ferrari jelenlétéből. Meggyőződésem, hogy ha megfelelő formátumot találunk, akkor maradni fognak” – mondta a francia.

F1: Az FIA-elnök sem hisz a Ferrari kiszállásában 1

Todt ugyanakkor kiemelte, hogy nem lehet és nem szabad csak a Ferrari érdekeit szem előtt tartani a jövőt illetően:

„Úgy kell dolgoznunk, hogy az az összes csapatnak jó legyen, ne csak egynek. A csapatok több mint fele küszködik, ez pedig nagyon nem jó a csúcskategóriában. Ezért is kell tennünk valamit az egyenlőtlenségek terén.”

A fő gondot természetesen a pénz, a magas költségek jelentik. Todt támogatja, hogy a bonyolult hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) ejtsék az erőforrásokból 2021-re:

„Érdekes technológia, de egyáltalán nem előfeltétele a jó bajnoki küzdelemnek. Egyszerűsíteni akarunk a dolgokon, és különösen fontos, hogy újabb gyártók is az F1-be vágyjanak. Nagyon jól is haladunk a motorszabályokkal.”