Bár a csapatok többsége ellenezte, a Stratégiai Munkacsoportban és a Forma-1-es Bizottságban bírt túlsúlyukkal néhány élcsapat, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és az F1 jogtulajdonosa, a Liberty keresztülnyomta 2019-re az első és a hátsó szárnyak módosítására vonatkozó, a követést és az előzéseket segíteni hivatott aerodinamikai szabályváltozásokat.

Barcelonában néhány élversenyző finoman szólva sem pozitívan reagált az újításokra, és főleg azok bevezetésének módjára. A ferraris Sebastian Vettel „nevetségesnek” bélyegezte a tervezett módosításokat. „Nem azt mondom, hogy mi mindentudók vagyunk, de mi tudjuk igazán, érzésre milyen az autó. De minket nem szoktak megkérdezni.”

„Legalább a véleményünket ki kellene kérni” – értett egyet a Red Bull-os Daniel Ricciardo.

A Miami kapcsán pályatervezési segítséget is felajánló mercedeses Lewis Hamilton még tovább ment: „Nekünk kéne meghozni az ilyen döntéseket.”

Az FIA elnöke, Jean Todt ugyanakkor nagyon nem vette jó néven a megjegyzéseket, azt mondja, a pilóták éppenséggel elmondhatnák a véleményüket, ha tényleg ezt akarnák: „Rajtuk múlik a dolog. Akárki szeretne beszélni velem, legyen szó élversenyzőről vagy bárki másról, 48 órán belül lehetőséget kap rá.”

Todt nekünk, a sajtónak is odaszúrt: „Nem szeretném azt olvasni, hogy Todt ellentmond Vettelnek, de úgyis ez lesz belőle.”