Miután a Red Bull Racing és a Renault viszonya a hibridkorszak 2014-es kezdete óta megromlott, a Toro Rosso pedig az idei évben már a Honda lassan javuló motorjával versenyez, az energiaital-gyártó nagyobbik csapatánál komolyan mérlegelik, melyikükkel folytassák 2019-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elvileg május 15-éig várta az esetleges szállítóváltásról szóló közlést, ám még nyoma sincs ilyesminek. A Renault korábban ugyanezt a dátumot tűzte ki a döntésre a Red Bullnak, később május 31-ére tolták ki a határidőt, mostanra pedig teljesen lemondtak erről, egyszerűen tehetetlenek, derült ki az F1-es főnök Cyril Abiteboul szavaiból:
„Végtelenül nem hosszabbítgathatunk. Határidőt nem szabunk, mert az nem a mi stílusunk, de azért szorít az idő a szabályváltozások miatt. Szóval ha a Red Bull a mi motorunkat szeretné, szólniuk kellene” – mondta a spanyol El Mundónak.
Abiteboul hangsúlyozta, hogy felkészültek a válásra is: „Ha nincs megegyezés, marad a Renault és a McLaren. Nem kötelező három csapatot ellátnunk.”
A Red Bull biztosan nem fogja elkapkodni a döntést, főleg, hogy a szabályok alapján egyetlen csapat sem maradhat motor nélkül, ha nincs önkéntes megegyezés, az FIA kötelezi valamelyik gyártót a szállításra. A csapatfőnök azt mondja, kíváncsian várják, hogy Kanadában milyen fejlődést mutat a Renault és a Honda.
„Montrealra remélhetőleg jön új motor (a Renault-tól). Bízunk a teljesítményjavulásban” – mondta Christian Horner. „Elvileg mindkét gyártó Montreal környékén hoz frissítést, szóval kíváncsian várjuk!”