Ugyan a csapatok többsége ellenezte, a Stratégiai Munkacsoportban és a Forma-1-es Bizottságban bírt túlsúlyukkal néhány csapat, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és az F1 jogtulajdonosa, a Liberty keresztülnyomta 2019-re az első és a hátsó szárnyak módosítására vonatkozó, a követést és az előzéseket segíteni hivatott aerodinamikai szabályváltozásokat.
A többség által elkapkodottnak és költségesnek tartott változtatásokat mások mellett a Red Bull sem szavazta meg, az energiaital-gyártó motorsportfőnöke szerint a Mercedes viszont önző módon a többiek ellen fordult.
„A Mercedes azért akarta az új szabályokat, mert mostanra kimerítették a jelenlegi aerodinamikai koncepciójukat. Megint a nulláról akarnak indulni, mert ezzel árthatnak nekünk” – háborgott az osztrák.
A német Auto Motor und Sport megjegyzi, hogy a két támogató csapat, a Mercedes és motorpartnere, a Force India mindössze 15 perccel a határidő lejárta előtt adta le igen szavazatát.
„A valóság az, hogy 60 százalék volt ellene és 40 mellette” – mondta el a maga változatát a Mercedes-főnök Toto Wolff. „De alaposan megvizsgáltuk a koncepciót és van benne logika. Nem lehet mindig vétózni.”