A Red Bull már a 90-es évektől kivette részét a Forma-1 körforgásából szponzorként/résztulajdonosként a Saubernél, ám önálló csapattal 2005-től indulnak, miután felvásárolták a Jaguar F1-es istállóját. A csapat első évében Cosworth-motorokat használt, és első futamukon a McLarentől érkező David Coulthard és a saját nevelés, Christian Klien vezette az autókat. A skótnak köszönhetően nem is kezdett rosszul a csapat, azonnal pontot szereztek.

2006-ban Ferrari-motorokkal ment a Milton Keynes-i székhelyű csapat, Coulthard mellett állandó pilótacsere folyt a Red Bull-juniorok közt a másik autóban. Kliennel, Robert Doornbosszal és Vitantonio Liuzzival a volánnál. A skót révén megszerezte első dobogóját is a csapat Monacóban.

F1: A 250. futamára készül a Red Bull 1

2007-től napjainkig Renault-motor hajtja a vörös bikákat. Ekkor érkezett Mark Webber, aki 2013-as visszavonulásáig a csapatnál volt. 2009-ben érkezett a saját nevelésű Sebastian Vettel, csapattársául 2014-ben pedig egy másik ausztrált, Daniel Ricciardót kapta, aki jó eséllyel megkoronázhatja a csapat jeles eseményét. A csapattal Vettel 4 vb-címet gyűjtött 2010 és 2013 között, majd egy nyeretlen év után a Ferrarihoz igazolt. Ekkor érkezett Danyiil Kvjat, akit később lefokoztak, és 2016 óta Max Verstappen ül a helyén. Coulthardon és Webberen kívül csak Red Bull-felfedezettek vezették a Red Bull autóit.

A 2009-es nagy szabályváltozásnak köszönhetően lépett elő a Red Bull középcsapatból sikeres nagycsapattá. Ekkor, a Kínai Nagydíjon szerezte meg Vettel a csapat első győzelmét. Egy évvel később, 2010-ben Vettel és a csapat első egyéni és konstruktőri vb-címét is megszerezték, melyet még zsinórban három követett. Az újabb nagy, 2014-es szabályváltás óta nem nyertek bajnoki címet, ám ottmaradtak a legjobbak közt így is.

Volt a csapat életében néhány emlékezetes pillanat, illetve csapaton belüli viszály. 2010-ben kezdődött, a törökországi balesettel mérgesedett el Vettel és Webber viszonya, majd a 2013-as Maláj Nagydíj csapatutasítás-botrányában csúcsosodott ki, amely a rádiós kódneve után a multi 21 nevet kapta.

Webber több látványossággal is szolgált. 2010-es repülése Valenciában, illetve 2012-es kínai kétkerekezése sem volt semmi.

És a legfrissebb, a bakui incidens Ricciardóval és Verstappennel.

A csapat fennállása során (a 2018-as Monacói Nagydíj nélkül) 56 futamot nyert, és 150 dobogós helyezést ért el. Kevés csapat van, amely 250 futamot teljesített, az aktívak közül a Ferrari (954), a McLaren (826), a Williams (695), a Sauber (357) és a Renault (346) mondhatja ezt el magáról.

A ma már nem, vagy más formában létezők közül a Lotus, a Tyrrell, a Brabham, a Minardi, a Ligier, az Arrows, a Benetton és a Jordan jutott még legalább 250 Forma-1-es nagydíjig.

És hogy a 250-es mérföldkőnél hogy álltak a többiek? A Ferrari a 250.-nél – az 1976-os Holland Nagydíjon – még csak három konstruktőri bajnokságnál járt a 16-ból, ugyanakkor egyéniben már hetet gyűjtöttek. A McLaren a 250. nagydíja idején, az 1984-es Portugál Nagydíjon két konstruktőri és három egyéni címmel büszkélkedhetett, míg a Williams az 1993-as Európa Nagydíjon jutott 250-ig, akkor öt konstruktőri és négy egyéni címnél tartottak.