Az idén igen versenyképes Ferrarival kapcsolatban hétről hétre ügyeskedési, csalási vádak röppennek fel, a monacói hétvégére a csapat egyedi megoldású ERS- és energiatároló rendszere került a célkeresztbe, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még egy plusz ellenőrző és „csalásgátló” alkatrész beszerelésére is kötelezte az olasz csapatot.
A vizsgálatok és pénteken és szombaton begyűjtött adatok alapján azonban úgy tűnik, árnyékra vetődtek az ellenfelek – persze ha nem vetődnek, rosszul végzik a dolgukat –, ugyanis az FIA teljesen szabályosnak nyilvánította a Ferrari megoldását.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, hogy a Mercedes technikai főnöke James Allison első ízben az azerbajdzsáni hétvégén jelezte aggályait a Ferrarit illetően.
„Bakuban felmerültek bizonyos nehezen magyarázható dolgok, ezért végigvettük a dolgokat velük (a Ferrarival). A szabálykönyv szerint a résztvevő kötelessége, hogy az autója mindenkor megfeleljen az FIA előírásainak, és eleinte nem is sikerült kielégítő magyarázatokat adniuk, de mostanra elégedettek vagyunk” – idézte Whitingot a Reuters.
„Voltak adatok, amiket nem tudtak egészen tisztázni, volt néhány nem igazán meggyőző dolog. De mindenképpen a végére akartunk járni, Spanyolországban pedig a Ferrari mindent megtett, hogy jobban megértsük a dolgokat, és a látottak alapján már elégedettek voltunk. Az egész ügyet alaptalan, a paddockban futótűzként terjedő spekulációkkal fújták fel” – magyarázta az FIA-fejes.
Az FIA-elnök Jean Todt is kritizálta a suttogó propagandát: „Ha valamelyik csapatnak kétségei vannak, akkor hivatalos óvást nyújthatnak be. Sokkal egészségesebb kezelése lett volna az ügynek, mint a sajtó manipulálása.”