Daniel Ricciardo nagy hőstettet vitt véghez Monacóban azzal, hogy a motorhibás, körönként 2,5 másodperccel lassabb autóval megnyerte a futamot, de az ausztrál nagy küzdelméből a nézők nem sokat láttak.

Azt látták viszont, hogy a monacói sajátosságok miatt a riválisok egy motorhibás autót sem tudnak megelőzni, az élmezőnyben egyáltalán nem voltak helycserék.

Az időmérő első hat helyezettjének sorrendje a futamon sem változott, márpedig ilyen nemcsak Monacóban, hanem a Forma-1 történetében sem volt még.

Az első öt sorrendje is csak ötször maradt változatlan: 1974-ben Hollandiában, 2000-ben Japánban, 2003-ban Franciaországban és Olaszországban, tavaly pedig a Magyar Nagydíjon, de ehhez kellett az utolsó kanyaros helycsere is Lewis Hamilton és Valtteri Bottas között.

Ez volt továbbá az első alkalom 2009 óta, amikor a hagyományos biztonsági autót nem kellett a pályára küldeni Monacóban. Csak egy virtuális biztonsági autós szakasz volt, miután az utolsó körökben Charles Leclerc fékhiba miatt hátulról letarolta Brendon Hartleyt az alagút után.