A McLarennél mindkét versenyző, Stoffel Vandoorne és Fernando Alonso szerződése is lejár idén. A belga ifjonc eddig nem igazán váltotta be az F1-ben az alsóbb kategóriákban mutatott ígéretet, míg a spanyol veterán nem túl elégedett, hiszen hiába az új motorszállító, a wokingi csapat a Renault erőforrásaival is csak a középmezőnyön belül lépett előre, az dobogókra, győzelmekre saját erőből semmi esélyük.
„Azt hiszem, ugyanolyan helyzetben vagyunk, mint az összes több i csapat: korai lenne még erről beszélni” – mondta a McLaren-vezér Zak Brawn, amikor a pilóták, főleg Alonso jövőjéről kérdezték.
„Természetesen folyik a párbeszéd a pilótáinkkal, és ilyen-olyan szinten minden csapat beszél a többiek versenyzőivel is. Úgy gondolom, hogy most, hogy visszatértünk Európába, így nyáron kezdenek majd beindulni a tárgyalásaink Fernandóval. Ahogy tavaly, idén is úgy döntöttünk, hogy megvárjuk a nyarat, szerintem Fernando hamarosan közli majd, hogy mit is akar.”
Mivel Alonso eléggé ki van ábrándulva a mai F1-ből, a McLaren versenyképessége nem elég neki, a három élcsapatnál pedig nem igazán találhat helyet 2019-re, egyáltalán nem lehetetlen, hogy a hamarosan 37 éves spanyol búcsút int a Forma-1-nek és inkább más kategóriákra koncentrál.
Alonso idén a teljes WEC-szezont is teljesíti a Toyota színeiben, két hét múlva a Le Mans-i 24 órás megnyerésére is jó esélye nyílik, ha pedig az sikerül, jövőre akár újra megpróbálkozhat a hármas korona harmadik ágával, az amerikai Indy 500-zal.
Nagyon úgy fest, hogy a McLaren annyira ragaszkodik Alonsóhoz, hogy a kedvéért akár saját Indycar-projektet is indítanának: Brown és a nemrég szaktanácsadóként szerződtetett korábbi Indy-győztes, Gil de Ferran a hétvégén a széria vezetőivel tárgyal a beszállásról Detroitban, erről maga a cégvezér számolt be.