Mivel a 2018-as, 21 fordulós idényben autónként csak három-három belső égésű motort, turbót és MGU-H-t, valamint két-két mozgásienergia-visszanyerőt (MGU-K), akkumulátort és vezérlőelektronikát lehet szabadon felhasználni, a csapatoknak, gyártóknak alaposan meg kell gondolniuk, mikor, milyen ütemben vetik be a fejlesztéseiket, az új elemeket.
A Mercedesnél nemrég azt mondták, hogy az első hat forduló után most, a Kanadai Nagydíjra viszik az idei első fejlesztési lépcsőt, azonban két nappal a versenyhétvége kezdete előtt, szerdán este minőségbiztosítási okokból lefújták a frissítést, Hamiltonéknak, a Force Indiának és a Williamsnek még pár száz km-t ki kell húzniuk az első erőforrással.
„Bár reméltük, hogy ezen a hétvégén bevethetjük a második erőforrást, egy minőségi probléma miatt egy nagydíjjal el kellett napolnunk ezt. Minden Mercedes-motoros autó az első erőforrást használja majd ezen a hétvégén, az új változatot pedig két hét múlva, a Francia Nagydíjon vetjük be végül” – mondta a Mercedes szóvivője.