Az amerikai Liberty Media 2017 eleji érkezése óta folyamatosan dolgoznak a Forma-1 megújításán, ennek keretében kapott a sportág új logót is 2018-ra, azonban már az új embléma tavaly november végi leleplezése után néhány héttel felmerült, hogy a Wieden + Kennedy ügynökség által tervezett „F1”-gyel nincs minden rendben.

A probléma az, hogy az új „F1” kísértetiesen hasonlít a ragasztóiról, papír-, műanyag- és egyéb könnyűipari termékeiről ismert 3M „Futuro” márkanevű gyógyászati segédeszközein használt logóhoz.

Nagy bajba kerülhet a Forma-1 az új logó miatt 1

A 3M még 2017 februárjában bejegyeztette a Futuro-logót az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatalánál (EUIPO), amelynek használatára tavaly júniusban meg is kapták az engedélyt, míg a Forma-1 csak tavaly novemberben kérvényezte a regisztrációt.

A Daily Telegraph most arról ír, hogy a 3M-nél annyira nem nézték jó szemmel az új F1-es logóval ellátott ruházati termékek forgalmazását – annak ellenére sem, hogy a gyógyászati segédeszközökre az F1 nem kérte a használatot –, hogy idén május 22-én eljárást indítottak a Forma-1 ellen az EUIPO-nál.

A Liberty már az ügy január kipattanásakor jelezte, hogy ragaszkodik az új F1-es logóhoz, így könnyen lehet, hogy súlyos pénzeket kell majd fizetniük a 3M-nek, akár peren kívül egyeznek meg, de főleg, ha a bíróságon szerez érvényt igazának a könnyűipari óriás.