A kétszeres F1-világbajnok Fernando Alonso a 2017-es Indy 500-as kaland után idén az autóversenyzés hármas koronájának másik elemét, a Le Mans-i 24 óráson aratott győzelmet próbálja begyűjteni, a spanyol a Toyota WEC-csapatánál teljes idényt vállalt.
A Toyotának idén nincs gyári ellenfele, a péntek esti-éjszakai időmérők után pedig Nakadzsima Kazukinak köszönhetően a pole is megvan az Alonso, Nakadzsima, Sebastien Buemi hármas 8-as rajtszámú autójának – bár egy 24 órás futamon ez jóval kevesebbet számít, mint mondjuk egy F1-es versenyen –, így eddig minden megvan ahhoz, hogy az F1-sztár győzzön.
Nagyon úgy tűnik, hogy Alonsónak idén egyszerűen győznie kell a Le Mans-on, véli a kedvéért ejtett Anthony Davidson, aki 2014-ben a világbajnoki címig jutott a csapattal, és még tavaly is öt futamot nyert a kilencből.
„Teljes mértékben a csapat döntése volt, hogy tartalékosi szerepbe tegyenek. Nem én döntöttem úgy, hogy (idén) nem versenyzek, a csapat döntött így. Mondták, hogy Fernando kedvéért félre kell állnom, a csapat döntését pedig tiszteletben kell tartanom. Persze kár, de néha ilyen az autóversenyzés” – mondta a Checkered Flagnek az F1-ben egykor a Super Agurinál versenyző, később a Mercedes tartalékosaként dolgozó angol.
„A csapat számára sem volt könnyű döntés, mind a hat pilóta jól teljesített, így nem lehetett könnyű félreállítani az egyik csúcspilótát. Fura helyzet ez. Tulajdonképpen helyet kellett csinálni Fernandónak, valamelyikünk ülését neki kellett adni. Nem szerencsés, hogy rám esett a választás, de ilyen az élet. Fernandónak nem sok lehetősége volt, miután az Audi és a Porsche is kiszállt a sorozatból, egyetlen csapat maradt, ahová mehetett.”
„De ha valaki kedvéért már félre kell állni, azért Fernando nem épp rossz versenyző, szóval ez egy kicsit könnyebbé teszi. Ha Gipsz Jakab lett volna, akkor nagyon ki lennék akadva. De nagyon úgy tűnik, hogy az egész világ azt akarja, hogy idén ő nyerje meg a Le Mans-t.”