A Renault a 2016-os szezonra indította újra gyári Forma-1-es projektjét az enstone-i csapat visszavásárlásával. Az alakulat az elmúlt két év fél szezonban a középmezőny szereplője volt csak, és még a cégvezér Carlos Ghosn is csak 2020 környékére várja, hogy az élmezőnybe érjenek – főleg, hogy a jelenlegi három naggyal ellentétben nem akarnak „sok száz millió eurót” költeni idényenként.

„Dolgozunk rajta, hogy 2020-ra visszatérhessünk a dobogó legfelső fokára. A cél, hogy ésszerű pénzügyi keretek mellett győzzünk. Természetesen ha nem számítana a költségvetés, akkor a világ legjobb pilótáit igazolnánk. De biztosan nem a miénk lesz a leggazdagabb csapat. A múltban is bizonyítottuk már, hogy képesek vagyunk úgy világbajnoki címet nyerni, hogy nem a miénk a legnagyobb költségvetés és nem a mieink a legnagyobb nevek” – idézte a La Presse.

Ghosn hozzátette, hogy elégedettek Nico Hülkenberg és Carlos Sainz munkájával, ám a későbbi pilótaválasztásaikban további szempontok is érvényesülnek majd:

„Olyan pilótákat szeretnénk, amelyek érdeklődést keltenek a fő piacainkon. Szóval jó lenne francia pilóta, orosz pilóta, egy kínai meg egyenesen nagyszerű lenne, hiszen 1,3 millió potenciáli vásárlót érnénk le. Persze olyan versenyző kell, aki képes nyerni, szóval nem könnyű dolog ez.”

Ha sztárpilótára nem is hajtanak a Renault-nál, bokszutcai pletykák szerint sztármérnökre igen: a francia gyártó állítólag gáláns ajánlatot tett a Red Bullnál 2006 óta dolgozó Adrian Newey-nak. Nagy kérdés, hogy a korábban a Williamst és a McLarent is világbajnoki címekig juttató mérnökzseni nyitott-e az új kihívásra, de a Red Bulltól való elcsaklizása hatalmas fricska lenne motorszállítóval 12 év után szakításra készülő energiaital-gyártónak.