A Forma-1 tíz év után tért vissza Franciaországba, az új Francia Nagydíj helyszíne a száguldó cirkusz által utoljára 1990-ben meglátogatott Paul Ricard pálya.

Ugyanakkor nagyjából csak név egyezik, hiszen a Paul Ricard-t az akkori tulajdonos, Bernie Ecclestone teljesen újjáépítette, szinte végtelenül variálható nyomvonalú high-tech tesztpályát faragtak belőle.

Az új F1-es nagydíjnak egy 5842 méteres konfigurációt jelöltek ki, amelynek hosszú, 1,8 km-es hátsó egyenesét a Mistral sikán töri meg.

Miután a mezőny a pénteki edzéseken megismerkedett a pályával, a pilóták a versenyzői értekezleten azt kérték, hogy a sikánt vegyék ki, anélkül ugyanis szerintük sokkal nagyobb esély lenne az előzésekre.

„Megkérdeztük erről Charlie-t (Whiting, versenyigazgató), hogy elősegítsük az előzéseket, javuljon a show, izgalmasabb legyen a pálya. Úgy gondolom, az eddigi legjobb futam idén Bakuban volt, és az összes pályának érdemes lenne arra mozdulnia” – mondta a Force Indiá-s Sergio Perez, utalva arra, hogy a bakui utcai pályán is van egy igen hosszú, 2,2 km-es, a vezetés szempontjából egyenesnek minősülő szakasz.

A WEC-ben a pályán sikán nélkül vezető Toro Rossó-s Brendon Hartley is egyetért:

„Szerintem a hosszú egyenes több előzést hozna. Nem hiszem, hogy holnapra meglesz a dolog, de teszteltem és versenyeztem is már itt sikán nélkül. Jövő évre talán érdemes megtárgyalni. Pozitívum, hogy bőven van vélemény erről” – magyarázta az új-zélandi pénteken.

A nyomvonal módosítása erre a hétvégére elvileg nem lehetséges, ugyanis az FIA jóval korábban homologálta már azt a Forma-1-es nagydíjra, de 2019-re csakis az akaraton múlik a dolog, hiszen átépítésre nincs szükség, kizárólag a záróvonalat kell máshova festeni.