A három nagycsapat csatájában a 2018-as F1-es Francia Nagydíj időmérőjén is alulmaradt a Red Bull. Max Verstappen negyedik, Daniel Ricciardo ötödik helyről várhatja piros lámpák kialvását a vasárnapi futamon. A csapatfőnök, Christian Horner nincs elragadtatva az eredményektől, leginkább a nagy lemaradás aggasztja a szakembert.
„Azt hiszem, Max valamivel alacsonyabb leszorítóerővel megy” – mondta Horner. A holland autóján valóban alacsonyabbra állították a szárnyak dőlésszögét, ezzel ellensúlyozva a Renault-motorok lóerőhátrányát.
„A Spában használatos leszorítóerővel megyünk, és még mindig hét tizeddel lassabbak vagyunk az egyenesben!” – szúrt oda Horner a Renault-nak, akikkel több, mint egy évtized közös munka után szakítanak év végén, és 2019-től a Toro Rossóhoz hasonlóan ők is Honda motorokkal versenyeznek.
„Mindkét versenyzőnk remek munkát végzett. Negyedik és ötödik helyről még mindig jó futamunk lehet” – dicsérte meg pilótáit Horner. Verstappenék ugyanis a Mercedes párosával együtt szuperlágy gumikon kezdhetik a futamot, ellenben a Ferrarikkal, akik a jobban tapadó, de kevésbé strapabíró ultralágyakkal rajtolnak.
Ezzel a taktikával elsősorban a Ferrarikat szeretnék harcra kényszeríteni, nem sok esélyt lát a csapatfőnök, hogy a Mercedesek versenyébe beleszóljanak az energiaitalosok.
„Azt hiszem, a Mercedesé a futam” – mondta. „Ez a gumikeverék nagyon passzol az autójukhoz és az aszfalthoz, úgyhogy amíg el nem rontanak valamit holnap, addig ez az övék. Mi jó versenyt futhatunk a Ferrarival. Ők más utat járnak, és nagyobb a gumikopás azokon a keverékeken. Reméljük, ez jó lehetőségeket teremt a versenyen. Van két jó pilótánk, de nehéz lesz az előzés, így a stratégiával kell megoldanunk.”
Horner meglepődött a Ferrarik gumiválasztásán. „Érdekes lesz. Hosszú ideig terhelés alatt lesznek a bal elsők. Ha a nap is kisüt és melegebb lesz, kiderül, melyik stratégia működik a legjobban” – zárta a Red Bull csapatfőnöke.