A Forma-1 a hétvégén tíz év után tért vissza Franciaországba, a verseny helyszíne a Paul Ricard pálya.
A 2000-es évek elején eredetileg high-tech tesztpályaként újjáépített létesítményre azonban több panasza is van a pilótáknak, a hátsó egyenesen feleslegesnek, az előzéseket inkább gátló tényezőnek tekintett sikán mellett a bokszutcát is problémásnak érzik. A bejárat és a kijárat sem a legjobb: előbbinél viszonylag hirtelen jobb-bal irányváltást kell végrehajtani közvetlenül a Mercedes garázsa előtt, míg utóbbinál az esőben lehet baj, ha az odakint a versenyíven nagy sebességgel haladók és a közvetlenül eléjük megérkező lassú autókban ülők nem látják egymást a felverődés miatt.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is megszólalt, hangsúlyozta, hogy a pár hete a DTM hungaroringi fordulóján történt bokszutcai balesetek után különösen félti az embereit:
„A DTM-es esetek után erre kiemelten érzékeny vagyok. Szörnyű balesetek voltak, szörnyű sérülésekkel, autók csúsztak emberekbe, felszerelésbe. Ha holnap esni fog, a bokszutca egyértelműen aggodalomra ad okot. De 100 százalékosan bízom Charlie-ékban (Whiting, versenyigazgató), hogy a sebességkorlát csökkentése után nem lesz gond” – utalt arra, hogy az FIA mér az első, pénteki panaszok után 80-ról 60 km/h-ra mérsékelte a bokszutcai sebességhatárt.
Lewis Hamilton már pénteken, a versenyzői értekezleten felvetette, hogy egyáltalán miért került a Mercedes-csapat a garázssor legelejére, közvetlenül a bokszutca bejáratához, amikor a sor végén maradtak még üres garázsok. Mások sem értik a dolgot:
„Mi, versenyzők nagyjából védettek vagyunk, de a szerelők veszélyben vannak. A bejárat kialakítása nem a legjobb, pedig olyan hosszú a bokszutca. Szerintem Lewis nem bánja, ha elárulom, hogy ő rákérdezett, miért kellett ennyire az elején kezdeni a garázsokat, miért nem lehet arrébb tolni az egészet. Hogy ne kelljen már rákanyarodnunk a szerelőkre. Szerintem igaza volt, tényleg lett volna erre lehetőség. Vizes pályán oda kell majd figyelni” – mondta a Red Bull-os Daniel Ricciardo.
A mclarenes Stoffel Vandoorne nagyon hasonlóan nyilatkozott:
„A szalagkorlátok, a belépési szög miat a szerelők, főleg a Mercedesnél, veszélyben vannak. Nagyon hirtelen történik az egész, és bár a 60 km/h órás limit nyilván jobb, szerintem jobb lett volna, ha eltolják a bokszokat. Van még bár garázs a bokszutca végén, egyszerű lett volna a megoldás.”
A renault-s Carlos Sainz a kijárat kockázataira mutatott rá:
„A bokszutcával nagyon vigyázni kell. A bejáratra és a kijáratra is nagyon figyelni kell majd, a bejáratnál nem szabad túl nagyot fékezni, a kijáratnál meg senki nem szeretne ütközni a teljes sebességgel haladó autókkal. Holnap szerintem mindannyian nagyon figyelünk majd ezekre. A bokszutcából a versenyívre visszatérve minden hátulról érkezőn múlik majd, mert ezekben a tükrökben nem igazán lehet látni, hogy jön-e valaki. A rádióra és a mögöttünk érkezőre kell majd hagyatkoznunk.”