Bár a futam előtt úgy tűnt, hogy a vasárnapi Forma-1-es Osztrák Nagydíjon az ultralágy, szuperlágy, lágy Pirelli-hármasból egyértelműen az utóbbi lesz a „tuti” gumi a versenyre, a sárga jelölésű abroncsok sokaknál vészes mértékben hólyagosodni kezdtek, az élmezőnyből Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton küszködött nagyon, míg hátrébb például a Haasokon is látványos volt a futófelület romlása.
A jelenség bizonyos mértékben a Pirellit is meglepetésként érte, egyszerűen jóval melegebb volt vasárnap, mint amire bárki is számított.
„Tavaly is volt bizonyos hólyagosodás ezen a pályán, így számolunk is ennek a rizikójával. A hólyagosodás és a szemcsésedés jelenségét a csapatok is jól ismerik, és tudják, hogyan kell kezelni őket” – kezdte magyarázatát a Motorsport.comnak Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke.
„Nyilván nem szeretnénk olyan helyzetet, amikor összevissza hólyagosodnak a gumik, hiszen úgy nincs igazi verseny. A versenyzők vagy vigyáznak a gumira, vagy cserélnek, de olyan mértékű hólyagosodás nem lehet, hogy az befolyásolja a végeredményt. Monzában is lehet hólyagosodás, ha nagyon meleg van, főleg az elsőkön, ugyanis dőlnek a kanyarok és nagyok a fékerők és a tapadás. Szóval bizonyos pályákon felléphet ez, ugyanakkor csak a hólyagosodás miatt nem szeretnénk túl kemény keverékeket válogatni.”
„Vasárnap egész más körülmények voltak (a Red Bull Ringen), mint pénteken. Sokkal melegebb volt, annyira, hogy ezt nem is lehetett előrejelezni. Ráadásul a szabadedzéseken sosem mennek olyan hosszan a gumikon, mint a versenyen. Pénteken és szombaton például még az ultralágyak szemcsésedése jelentett problémát, nem a hólyagosodás. Azt láttuk, hogy a szemcsésedés beállításfüggő volt, egyes autókon az első gumik, másokon a hátsók szemcsésedtek.”
Isola szerint a lágyak vasárnapi hólyagosodása is az autók beállításainak függvénye volt (ezt támasztja alá az is, hogy a Ferrarinál gyakorlatilag nem jelentkezett a dolog, Kimi Räikkönen az utolsó körön futott új pályarekordot).
„A hólyagosodás hasonló volt (a pénteki szemcsésedéshez), ugyanis úgy tudom, Verstappennél az első gumi hólyagosodott, míg másoknál a hátsók, szóval itt is a beállításoktól függött. Úgy vélem, hogy a lágyak hólyagosodása elsősorban annak volt köszönhető, hogy jelentős kopás híján túl sok hő marad meg az abroncsban. Azért gondolom ezt, mert a lágy sokkal jobban hólyagosodott, mint a szuperlágy. Fontos felmérnünk, hogy milyen mélységben, hogy felületi vagy mélyebb hólyagok voltak.”
A Pirelli-főnök szavai alapján egyébként talán a Red Bull Ringre is elkelt volna a Barcelonában és a Paul Ricardon már bevetett, Silverstone-ban pedig újra használandó, kevésbé melegedő, vékonyabb futófelület, igaz, a Ferrarinál eredetileg sem örültek ennek a megoldásnak, hiszen ahogy most az Osztrák Nagydíj is bizonyította, a Mercedesnek és a Red Bullnak vannak ezzel gondjaik, nekik nem.
Hamilton maga is arról beszélt, hogy a Pirelli módosított abroncsaira lett volna szükség:
„A másik gumit kellett volna ide hozni, azt amelyiket az előző futamon is használtunk. Nem szokatlan a gumik hólyagosodása, ez van, ha rossz döntés születik. Úgy volt, hogy a másik gumit hozzák ide. Mondjuk az én hétvégém szempontjából nem számít.”