A ferraris Sebastian Vettel a Francia Nagydíjon és a múlt hétvégén, Ausztriában is büntetést kapott, a Paul Ricard-on egy elég egyértelmű hibáért, hiszen a rajtnál ráfutott Valtteri Bottas Mercedesére, míg a Red Bull Ringen az időmérő után büntették a négyszeres világbajnokot, amiért a Q2 végén az első kanyarban a versenyíven kóricálva tartotta fel a még gyors körének nekifutó renault-s Carlos Sainzot.

A német azt mondta, a tükrökben egyszerűen nem látta a Renault-t, a csapat pedig nem szólt neki, hogy Sainz közelít, így bár bocsánatot kért, csak félig-meddig érezte magát hibásnak. Vettel szerint a gyakori és szigorú büntetések alapvetően annak köszönhetők, hogy a versenyzők minden valós vagy vélt sérelem miatt azonnal panaszkodnak:

„Nem szóltak, hogy ott van, próbáltam kitérni az útjából. Nem is akarom ezt tovább húzni, de… Annyi szabály van már! És szerintem ez annak az eredménye, hogy mi, a versenyzők – és tényleg, mindannyiunkkal előfordult már – nyafogunk, panaszkodunk, hogy jaj, a másik ezt csinálta, azt csinálta. Csak hagyni kellene, hogy a pályán elintézzük a dolgokat egymás között.”

Bár Sainz végül nem szenvedett hátrányt, a feltartással is továbbjutott a Q3-ba, nem is volt igazán mérges, a versenybíróknak nem volt választása, hiszen ahogy a versenyigazgató Charlie Whiting tisztázta, a háromhelyes rajtbüntetést a stewardok az elmúlt évek korábbi büntetési adatbázisa alapján és azzal összhangban szabták ki.

Whiting ugyanakkor hozzátette, hogy lehetséges, hogy a jövőben rugalmasabb hozzáállásra válthatnak, és az incidensek elbírálásánál a következményeket is figyelembe veszik.

„Ennek az esetnek nagyon kis következménye volt, szóval ha úgy nézték volna, hogy mit befolyásolt, gyakorlatilag lehetett volna azt mondani, hogy nem történt semmi. Ugyanakkor egyelőre nem aktuális a dolog. Szóba került már, gondolkodunk rajta, de jelenleg nem ez a gyakorlat.”