A Daily Mail már két hete megjósolta, most valóra is vált: a McLaren versenyfőnökeként 2014 óta dolgozó Eric Boullier a csapat hétvégi hazai versenyen előtt lemondott posztjáról.

A francia szakember lemondását a cégvezér Zak Brown elfogadta, emellett új, egyszerűsített műszaki vezetési struktúrát jelentett be: a McLaren Racing operációs igazgatója, Simon Robert felelős mostantól a tervezésért, a gyártásért és a logisztikáért, Andrea Stella lesz a versenyeken a műszaki főnök, míg Gil de Ferran lesz a sportigazgató.

A kétszeres CART-bajnok, Indy 500-győztes brazil veterán tavaly Fernando Alonso Indy 500-as trénereként került kapcsolatba a McLarennel, idén pedig tanácsadóként csatlakozott a wokingi alakulathoz.

„Az MCL33 2018-as teljesítménye nem felelt meg a McLaren és főképp a szurkolóink elvárásainak – de ez nem a több száz elkötelezett, keményen dolgozó McLaren-alkalmazott hibája, az okok rendszerszintűek és strukturálisak, ezért komoly belső változások szükségesek. A mai bejelentéssel kezdve hozzálátunk a problémák kezelésének, elindulunk a javulás felé vezető úton. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy a teljes csapat nevében köszönetet mondjak Ericnek a McLarenért végzett munkájáért és a legjobbakat kívánjam neki a továbbiakhoz!” – mondta Brown.

A távozó Boullier-t 2014 elején a hatalomba visszatért – de 2016 végére megbuktatott – McLaren-vezér, Ron Dennis tette meg az F1-es csapat versenyfőnökévé, a francia vitte végig az alakulatot a három katasztrofális hondás szezonon, ám a szakítást követően idén a Renault erőforrásaival sem tudott érdemi előrelépést elérni, ez végül az állásába került.

„Nagyon büszke vagyok rá, hogy az elmúlt négy évben egy ilyen ragyogó csapattal dolgozhattam, azonban belátom, hogy itt az ideje a lemondásomnak. Mindenkinek a legjobbakat kívánom az idény hátralevő részére és a jövőre!” – búcsúzott Boullier.

A McLaren a 2018-as szezonban 9 forduló alatt 44 pontot gyűjtött – több mint 200 egységgel vannak lemaradva az éllovas Ferraritól -, jelenleg a konstruktőri bajnokság 6. helyén állnak, ám jóval kisebb és súlyos pénzügyi gondokkal küszködő Force India is mindössze 2 pontocskával áll mögöttük, így a 7. helyre való visszacsúszás is teljesen reális lehetőség.