A Forma-1-ben 2012-ben rendeztek újra Amerikai Nagydíjat a kimondottan a száguldó cirkusz fogadására épített austini Circuit of the Americas pályán, ám az USA jelenleg egyetlen F1-es versenye jövőre riválist kaphat a Miamiba tervezett utcai futam képében.
„Úgy gondolom, hosszú távon jó lehet a több USA-beli futam, de van benne kockázat. Egyértelműen kockáztatjuk a piac megosztását, mielőtt eléggé megerősödhetne a rajongói bázis. Persze amikor a rajongói bázis kiszélesítése a cél, tulajdonképpen a tyúk vagy a tojás esetével állunk szemben. Melyik jön előbb? De az elején járunk még, meglátjuk, hogy jól járunk-e ezzel. Az első évben mindenesetre még nem nő a közönség, viszont több lesz az opció, ami biztosan nehéz lesz. Meglátjuk, milyen hatással lesz ránk” – mondta a térben és időben is viszonylag közeli Miami jelentette fenyegetésről a COTA főnöke, Bobby Epstein a Motorsport.comnak.
Epstein abban bízik, hogy a Liberty Media képes lesz a lehető leggyorsabban kiszélesíteni a rajongói bázist, valamint hogy az épített versenypálya COTA és a miami utcai futam által kínált élmány eléggé különbözik majd ahhoz, hogy megmaradjon Austin vonzereje.
„Hatalmas különbség van egy hagyományos és egy utcai futam között a nézői és televíziós élmény, valamint a verseny szempontjából. Ezt a pályát versenyre tervezték, tudjuk, mennyi előzési lehetőség van rajta. És ha az ember az ülőhelyéről akár nyolc kanyart is belát, emellett a jegyár fejében még öt kilométernyi szórakozási lehetőséget járhat végig (a pályán), az egész más, mint az utcai verseny, ahol sokkal kevesebbet látni.”
„Bizakodók vagyunk a jegyeladások tekintetében élvezett előnyünket illetően. Persze Miami által kínált emblematikus tévés képek miatt érthető, miért működhet az is, és nem is bánjuk, hogy Miamiról van szó, mert így legalább megmarad az egyediségünk az épített versenypályával és az egész napos fesztiváljelleggel.”
Epsteint leginkább az aggasztja, hogy jövő ősszel Miami, Austin és a Mexikói Nagydíj néhány héten belül követi egymást, nem is bánná, ha az Amerikai Nagydíj más időpontra, akár tavaszra kerülne, de azt is tudja, hogy logisztikai szempontból ez nem észszerű.
„Nyilván örülnénk, ha leválasztanának miket az ugyanazért a közönségért versengő két másik futamról, hogy ne kényszerüljenek választani. De ennek logisztikailag is működnie kellene, ami nehezen elképzelhet, ugyanis az F1 szempontjából sokkal egyszerűbb egymás után rendezni a futamokat. Ugyanakkor a nézők választásra kényszerítésével senki sem jár jól.”
A főnök kiemelte, sajnos a forróság miatt a Kanadai Nagydíjjal való júniusi
párosítás sem járható út, a tavasz pedig azért is lenne ideális, mert ősszel nem csak a két másik F1-futammal, de még a különböző egyéb nagy sporteseményekkel, amerikaifoci-meccsekkel, egyebekkel is versenyezniük kell.
Austinban ugyanakkor még reménykedhetnek miami kudarcában is, ugyanis hiába bólintott rá a városvezetés az F1-es szerződési tárgyalások megkezdésére, a dolog továbbra is csak az előkészítési fázisban jár, pedig máris lekéstek a szerződéskötésre kitűzött július 1-jei határidőről.