A 2018-as idényre a barcelonai és a silverstone-i pályát is újraaszfaltozták, és az már az előbbi helyszínen tartott téli teszteken világossá vált, hogy az új felületen túlmelegedhetnek a gumik, így a Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli a Spanyol, a Brit és az új beszálló Francia Nagydíjra 0,4 mm-rel vékonyabb futófelületű abroncsokat szállított.
Mivel elsőként a Mercedes jelezte a Pirelli felé a túlmelegedési problémát, sokan úgy voltak vele, hogy a Pirelli a címvédők kezére dolgozott a változtatással, amit látszólag alátámasztott, hogy Barcelonában küszködött a Ferrari, míg a Mercedes lazán nyerni tudott. A Francia Nagydíjon ugyanakkor már senkinek sem volt gondja a gumikkal, Silverstone-ban pedig egyenesen a Scuderia tudott győzni egy igen kiélezett csata végén.
„Szerintem Siverstone-ban sem jártunk messze a hólyagosodástól. A normál gumikkal talán lett is volna hólyagosodás. A vékonyabb futófelülettel viszont lehetséges volt versenyezni, kijöhetett az autó valódi teljesítménye, semmilyen külső tényező nem befolyásolta az egyensúlyt” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola.
A szakember hangsúlyozta, hogy ők szándékosan biztosan senkit nem kívánnak hátrányba – vagy előnybe – hozni, amikor valamelyik csapatnak gondja volt a gumikkal idén, az inkább az új fejlesztéseknek és a beállításoknak volt köszönhető.
„Fontos volt, hogy a futam utáni barcelonai teszten bizonyítani tudtuk, nem azért változtattunk a gumikon, hogy valakit előnyhöz juttassunk” – utalt arra, hogy a tesztelés után már Sebastian Vettel is azt mondta, hogy a hagyományos gumikkal még rosszabbul jártak volna a versenyen.
„Már elnézést, de ez (az összeesküvés-elmélet) hülyeség. Mi szállítunk minden csapatnak, bármelyik csapat is győz, Pirelli-gumival teszi. Számunkra nincs haszna, hogy bárkinek is előnyt biztosítunk.”