Az FIA a héten írta ki azt a tendert, amelyben gumiszállítót keres a Forma-1 2020-2023-as szezonjaira. Meglepő lenne, ha a Pirellin kívül bárki komoly esélyekkel indulna, mert a kiírás trükkös: 2020-ban még a jelenlegi 13-as, 2021-től viszont jóval nagyobb, 18-as felnikkel versenyez majd a mezőny.
Ez azt jelenti, hogy amennyiben a Pirellin kívül más is érdeklődne, annak a cégnek a 2020-as szezonra a semmiből kellene kifejlesztenie a jelenleg használt abroncsokat, hogy aztán egy évvel később kukába dobja az egész munkát.
2021-ben nem csupán a felnik átmérője és az abroncsok oldalfalának vastagsága változik: az első gumik szélességét 35 milliméterrel 270-re csökkentik, hátul viszont megtartják a jelenlegi 405 milliméteres szélességet.
A legnagyobb technikai kihívás, amivel a leendő győztesnek szembesülnie kell, hogy 2021-től a gumimelegítő paplanok használatát is betiltanák. Erre már többször készült az FIA, de biztonsági aggályokon és a csapatok ellenállásán eddig mindig elhasalt a terv, de most szeretnék keresztülverni.
Az FIA elvárása az, hogy 2021-től olyan gumikat használjon a Forma-1, amelyek az autókra feltéve hidegen is azonnal biztonságosak. Az eső- és intermediate abroncsoknak is azonnal használhatónak kell lenniük előmelegítés nélkül.
Ajánlatot tenni augusztus 31-ig lehet, eredményt – elsősorban biztonsági szempontok alapján – szeptember 14-én hirdetnek.