A Forma-1-es Német Nagydíjon az 51. körben jobban eleredő eső káoszt hozott, a vezető Sebastian Vettel az 52. körben kicsúszott, az azonnal elrendelt biztonsági autós szakasz alatt pedig többen a bokszutcába indultak kereket cserélni.
A mercedeses Valtteri Bottas is így tett, és ment vele csapattársa, Lewis Hamilton is, ám a rádión ellentmondó üzeneteket kapott, így végül mégis a kint maradás mellett döntött, ám a pályára már a bokszutca-bejáratból, a záróvonalakon és a füves elválasztósávon keresztülvágva tért vissza.
LAP 53/67
Hamilton looks to come into the pits…
But instead stays out, and leads under Safety Car#GermanGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/lHBfioSng8
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Hamiltont a futam után beidézték a versenybírók a manőver miatt, de amikor az angol távozott az irodából, már azt nyilatkozta, hogy „nem fogják elvenni, hamarosan kijön a döntés”.
Így is lett, a stewardok a video- és hangfelvételek elemzése, Hamilton és a csapat képviselőjének meghallgatása után csak megrovásban részesítették a négyszeres világbajnokot, maradt a futam végeredménye. A versenybírók az indoklásban leírták, hogy bár egyértelmű szabályszegés történt a záróvonal átlépésével, enyhítő körülményként értékelték, fogy Hamiltonék elismerték a hibájukat, a helyzet valóban zavaros és ellentmondó volt, ráadásul az átvágás a biztonsági autós szakasz alatt történt, és nem jelentett veszélyt.
Érdemes megjegyezni, hogy Kimi Räikkönen nagyon hasonló szabálytalanságért – de talán még enyhébb – 5 másodperces időbüntetést és két büntetőpontot kapott a 2016-os bakui Európa Nagydíjon. (A dokumentumot lásd alább!)
Räikkönen esete: