Napos, meleg időben (28 Celsius-fokos levegő- és 47-48 fokos aszfalthőmérséklet) zajlott a 33. Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzése a Hungaroringen.
Ricciardo brings the noise and moves into top spot
He sets a 1:17.613 on the soft tyre 🔥#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/YKPvraPoH6
— Formula 1 (@F1) July 27, 2018
Az első mogyoródi gyakorláson a Red Bull-os Daniel Ricciardo lett a leggyorsabb, az ausztrál 79 ezredmásodpercet adott a gyászszalaggal „díszített” Ferrarit vezető Sebastian Vettelnek, a Red Bull hungaroringi potenciálját pedig Max Verstappen húzta alá azzal, hogy ő pedig a vörös autótól mindössze 9 ezredes lemaradással lett a 3. Érdemes megjegyezni, hogy a Red Bull-osok a keményebb, lágy keveréken futották legjobb köreiket, míg Vettel ultralágyon hozta a legjobbját.
A Mercedes ugyanakkor elsőre küszködni látszik, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is számos elfékezést, megcsúszást produkált, a hátrányuk a Hungaroring rövidségét tekintve jelentős (5-6.).
A wayward moment at the chicane for Hamilton
He currently sits P4 behind the Ferraris and Verstappen#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/dlBoxHKFJA
— Formula 1 (@F1) July 27, 2018
A Ferrari a motorpartnereinek is frissített erőforrást hozott a Magyar Nagydíjra, a Haas ezzel meg is őrizte a negyedik erő szerepét, 7. és 10. hely, ám a Renault is elég jól ment a délelőtti edzésen, hiszen Nico Hülkenberg és Carlos Sainz a 8. és 9. időt hozta.
A francia csapatnál azért nem lehettek teljesen elégedettek, ugyanis Hülkenberg bő fél órával a vége előtt műszaki hibával volt kénytelen félreállni a pályán.
Helpful Hulk 😊
Nico gives the marshals a hand, and session is back up to speed 👍#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/02iuosQC1g
— Formula 1 (@F1) July 27, 2018
A merciseken kívül mások is csúszkáltak itt-ott, a leglátványosabb a sauberes Marcus Ericsson és a Toro Rossó-s Brendon Hartley hibája volt, mindketten az utolsó kanyar bukóterébe tették ki az autót, ám folytatni tudták.