Mondhatjuk, hogy tavaly ilyenkor itt, a Hungaroringen indult a Forma-1-es karrierje?

Leclerc: Különleges nap volt az a számomra. Egész nap egy F1-es Ferrarit vezethettem, ami nem adatik meg mindenkinek, ráadásul én futottam a teszt legjobb idejét. Azt hiszem, akkor mutattam meg a Ferrarinak, hogy mire vagyok képes, és az akkor elért eredményem segített megnyitni az F1 kapuit. Nagyot változott azóta az életem, a Forma-2-ről az F1-re átállni minden értelemben hatalmas lépés. Sokkal komolyabb például a tévés közvetítés, ami nagyobb ismertséget, és emiatt több elfoglaltságot is jelent. De nagyon élvezem, hogy az F1-es brancs része vagyok!

Mi okozta a legnagyobb nehézséget, amikor a Forma-2-ből F1-es autóra váltott?

Leclerc: Egy Forma-1-es hétvége sokkal több elfoglaltságot jelent, mint a kisebb kategóriákban. Sokkal többről szól, mint a vezetés: egymást érik a megbeszélések a mérnökökkel, és a sajtót is ki kell szolgálni. Sokkal nehezebb az embernek beosztani az idejét, energiáit, hogy fókuszált maradjon, hogy ahányszor beül az autóba, mindig 200 százalékos teljesítményt nyújtson. Egy F1-es autóban szinte mindent elektronikai rendszerek vezérelnek, van benne például a brake-by-wire (elektrohidraulikus fékrendszer), ami nem létezik az F2-ben. Azon kívül az F1-es autó teljesen más vezetési stílust igényel, amihez hozzá kell szokni.

Az eddigi 11 verseny során ötször pontot szerzett, újabban rendszeresen bejuttatja az Alfa Romeo Saubert a Q3-ba. Túl könnyűnek találja az F1-et?

Leclerc: Azt semmiképp sem mondanám, hogy túl könnyű nekem a Forma-1. Idén az első három verseny elég nyögvenyelősen ment számomra, azt hittem, egész évben szenvedni fogok. De aztán változtak a dolgok, most már rendszeresen pontszerző helyekért csatázok, amit nem gondoltam volna a szezon előtt. Kellemes meglepetés ez az egész csapat számára.

A Ferrariról álmodik a Sauber szuperújonca 1

Fotó: Sauber Motorsport AG

Mitől vett pozitív fordulatot a szezon?

Leclerc: Bizonyos átalakításokat kértem a csapattól, amik megváltoztatták az autó balanszát, kezelhetőbbé tették számomra – ez a lényeg.

Sokan máris a Ferrari következő pilótájaként emlegetik. Elképzelhetőnek tartja, hogy jövő ilyenkor már tűzvörös overallban érkezik a Hungaroringre?

Leclerc: Mindig is arra vágytam, hogy egyszer a Ferrarinál versenyezhessek, hiszen egy rendkívüli csapat. Egy szép napon talán valóra válik az álmom – még nem tudom, mikor, de remélem, összejön!

Készen áll a Ferrarira?

Leclerc: Ez éppen olyan nehéz kérdés, mint az, amikor tavaly ilyenkor mindenki arról faggatott, készen állok-e a Forma-1-re. A puding próbája az evés. Egy biztos: minden tőlem telhetőt megteszek, hogy ha lehetőség adódik, le tudjak csapni rá.

Ki a legnagyobb szövetségese a Saubernél?

Leclerc: Nehéz lenne egyvalakit kiemelni. Az Alfa Romeo Sauber igazi csapatként működik, mindenkinek az a célja, hogy a lehető leggyorsabb versenyautó kerüljön ki a kezeink közül. Az eredményeink azt mutatják, hogy jó úton járunk.

Ahogy mondja: az autó és ön is nagyon gyorsan fejlődik. Van bármi, amit másképp csinálna most, mint mondjuk öt futammal ezelőtt?

Leclerc: Minden egyes verseny után átnézem a csapat jelentését, ami arról szól, hogy mit csinálhattunk volna jobban, mik azok a területek, ahol nekem, vagy a csapatnak fejlődnie kell. Ez alapján természetes, hogy futamról futamra fejlődöm. Például itt, a Hungaroringen más felfogásban készülök a hétvégére, mint előtte Hockenheimben. Más lesz a csapat stratégiája, mert az a cél, hogy tanuljunk a hibáinkból.

A Ferrariról álmodik a Sauber szuperújonca 2

Fotó: Szabó-Jilek Ádám

Megfigyeltük, hogy a fél csapat elkísérte a pályabejárásra, még mielőtt egyetlen kört megtett volna az edzésen. Miért fontos ez?

Leclerc: Ez az első alkalom, hogy közvetlen benyomásokat szerezzünk a pálya állapotáról. A hétvégén ráadásul átengedem az autómat Antonio Giovinazzinak az első szabadedzésre, vagyis csak péntek délután vezethetem először a C37-est. Szemügyre vesszük, történt-e bármilyen változtatás a pályán, a rázóköveken, ez alapján megbeszéljük a mérnökökkel, milyen változtatásokat kell végrehajtani az autón.

Ön az egyik legvékonyabb versenyző a mezőnyben. Sokat dolgozik a kondiján?

Leclerc: Igyekszem folyamatosan tréningezni, hogy olyan könnyű legyek, amennyire csak lehet (Leclerc jelenleg 66 kg – a szerk.). Az F1-es versenyautók példátlanul magas, 5-6 G-s kanyarerőket is produkálnak, de nekem ez eddig nem jelentett problémát.

Mit vár a hétvégi Magyar Nagydíjtól?

Leclerc: Elég jól állunk, versenyről versenyre jobban teljesítünk. A számítógépes szimulációk alapján a Hungaroring passzol az autónkhoz, kíváncsi vagyok, ez mennyire állja meg a helyét a valóságban. Remélem, újabb pontokkal a tarsolyomban mehetek majd nyaralni!