Az útlevele szerint olasz és amerikai állampolgár, de Dél-Tirolban született, ami valamikor az Osztrák-Magyar Monarchiához tartozott. Hazai versenyének érzi a Magyar Nagydíjat?
Günther Steiner: Természetesen tudom és fontosnak tartom, hogy honnan jöttem, de ennyire azért nem ástam bele magam a történelembe. Ami a hazai futamokat illeti, nekem több is van: az Osztrák, az Olasz és az Amerikai Nagydíj adja magát, kis jóindulattal a Magyar Nagydíj is befér ebbe a sorba, és miután az istálló székhelye Angliában, Banburyben található, a Brit Nagydíjat is ezek közé számítom.
A tavalyi Magyar Nagydíj után Kevin Magnussen elég durván visszaszólt Nico Hülkenbergnek, amikor a német a védekezését kifogásolta. Kibékültek azóta?
G.S.: Ó, ez egy régi történet. Én már arra sem emlékszem, mit nyilatkoztam a múlt héten, nem, hogy mi történt egy évvel ezelőtt! Az F1 egy kis medence, a versenyzőknek egymás mellett kell létezniük. Kevint kemény fából faragták, nem kell félteni. Ha visszaszólt, alighanem úgy érezte, igaza volt.
A szombati időmérő után a versenybíróság vizsgálta Max Verstappent, mert állítólag feltartotta Romain Grosjeant a gyors körén. A Haas felől fújt a szél, önök panaszolták be a Red Bull pilótáját?
G.S.: Nem. Sohasem mennék oda a versenybírákhoz, hogy büntessenek meg valakit. Természetesen oroszlánként védelmezem a csapatomat, ha úgy érzem, igazságtalanul akarnának megbüntetni minket, de nem szeretnék nyafogni. Ezzel csak azt érnénk el, hogy valakit három rajthellyel visszasorolnak, neki sokkal rosszabb lesz, rajtunk viszont az esetek nagy részében nem segít.
A változékony, jobbára esős időjárási körülmények ellenére mindkét Haas-Ferrari bejutott a legjobb 10 közé a Hungaroringen, ráadásul egymás után az ötödik versenyen vitték véghez ezt a bravúrt. Volt már ilyen nehéz kvalifikációjuk?
G.S.: Nem, eddig ez volt a legnehezebb. Egyike vagyunk annak a négy csapatnak, amely mindkét autójával bejutott a Q3-ba. Az időmérő nagyon hektikus volt, Romain [Grosjean] és Kevin [Magnussen] sem tudta a megfelelő hőfokon tartani a gumikat. Carlos Sainz egy garnitúra vizes gumin csinálta végig a Q3-at és ötödik lett – nekünk is ezt kellett volna tennünk. De utólag könnyű okosnak lenni. Mindkét autóval bejutottunk a top 10-be, és ezt csak a Mercedes, a Ferrari, a Toro Rosso és mi mondhatjuk el magunkról. Még a Red Bullnak sem sikerült!
A Haas F1 Team jelenleg ötödik a gyártók bajnokságában, a Force Indiával holtversenyben. Nem hiányolja azokat a pontokat, amit a balul sikerült kerékcserék miatt Melbourne-ben elveszítettek?
G.S.: Dehogynem, hiszen azzal a 22 ponttal most negyedikek lennénk a konstruktőr-vb-n, megelőzve a Renault-t- De csak egyet tehetünk, hogy kemény munkával visszaszerezzük a pontokat. A Magyar Nagydíjjal együtt még tíz verseny hátravan a szezonból, így nem látom, miért ne dolgozhatnánk le a hátrányunkat.
Közvetlen riválisuk, a Force India súlyos problémákkal küszködik, éppen a hétvégén indult ellenük csődvédelmi eljárás. A Haas F1 stabil lábakon áll?
G.S.: Abszolút. A csapat tulajdonosa, Gene Haas minden segítséget megad az Egyesült Államokból, amire csak szükségünk van. A Dallarával együtt folyamatosan fejlesztjük az autót és Banburyben található bázisunkat. Van két gyors, stabil pilótánk, akiknek az év végéig tart a szerződése, így szerencsére nekünk nincsenek olyan problémáink, mint a Force Indiának.
Romain Grosjeant sok kritika érte az elmúlt hónapokban, számos ütközés, kiesés áll a számláján. Mennyire biztos a helye a Haasnál?
G.S.: Romain esetében nem csak azt vesszük figyelembe, hogy éppen milyen formában van, hanem azt is, hogy a 2015-ös kezdetektől fogva kulcsszerepet játszott a csapat felépítésében. Ő akkor érzi jól magát az autóban, ha kifejezetten keményen fékezhet, és ezen a téren voltak hiányosságaink az elmúlt két évben. De a fékproblémákat erre az évre megoldottuk, amit Romain remek 4. hellyel hálált meg Ausztriában. Korábban állt már dobogón a Hungaroringen, így erős versenyre számítok tőle vasárnap.