A 2014-ben bevezetett V6-os hibrid motorokkal megjelent az F1-ben az elektromos meghajtás, azonban a munka java részét még mindig a belsőégésű motorok végzik. Azonban akár tíz éven belül megváltozhat ez, legalábbis Ross Brawn, a Forma-1 sportszakmai igazgatója szerint.
A Formula-E versenysorozatban (ahová nemrég Felipe Massa is leszerződött) csakis villanymotorok hajtotta versenyautók alkotják a mezőnyt. A széria már számos gyártót megnyert magának, mint például az Audi, a Mercedes, a Nissan, a BMW vagy a Porsche.
Erre már a Forma-1 vezetése is felfigyelt, Brawn pedig elárulta, figyelik a másik sorozatot is. „Tiszteletre méltó, amit a Formula-E csinál és elér” – mondta a szakember. „Ám ha megnézzük a két dolog méretét, nem igazán összehasolítható. Az F1 rajongóinak számához és vonzerejéhez képest a Formula-E még gyerekcipőben jár.”
„Az F1 fejlődési útja az egyensúlyt keresi a korszerűség és a szurkolók igényei közt” – mondta a Ferrarival sikert sikerre halmozó brit. „Ha öt, vagy tíz éven belül eljön az ideje, hogy egy újfajta hajtómű kerüljön az F1-es gépekbe, akkor megtesszük a lépéseket. Semmi sincs, ami meggátolhatja az elektromos F1-es gépek megjelenését a jövőben.”
Brawn azért megnyugtatta a belsőégésű motorok szerelmeseit. „Jelenleg nem lenne elég látványos. A Formula-E versenyei eléggé visszafogottak, ha a Forma-1-hez hasonlítjuk őket. Az autók nem túl gyorsak, de csodás munkát végeznek, autóversenyből egy utcai fesztivált varázsolnak” – mondta.
„A Forma-1 a motorsportok csúcsa, de ha szükséges a váltás, akkor megtesszük. Nem hiszem, hogy a sportág be lenne zárva a belsőégésű motor keretei közé. Ki tudja, hol leszünk tíz év múlva” – zárta mondanivalóját Brawn.