A 2011 óta a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójaként dolgozó Pirelli az elmúlt években a keverékek skálájának szélesítésével és a hétvégékre szállított opciók kettőről háromra való bővítésével igyekszik változatosabbá tenni a stratégiákat és ezzel a versenyeket.

Bár keverékkínálat lágyításától és kiterjesztésétől, valamint az eltolt gumikiosztásoktól a Pirelli azt várta, hogy 2018-ban egy- helyett inkább kétkiállásos futamok lesznek, ez nem igazán valósult meg, a két kerékcsere kötelezővé tételét azonban így sem látja jó ötletnek az olasz gyártó:

„Folynak a megbeszélések arról, hogyan lehetne jobb szabályokat alkotni, de így van ez minden évben” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola.

„Megvan a lehetősége a két kiállás kötelezővé tételének is, azonban óvatosnak kell lennünk, mert ilyen szabályok mellett nagy a kockázata annak, hogy végül mindenki ugyanakkor áll ki, hiszen a különböző tényezők meghatározzák a stratégiát.”

„Ha mondjuk kötelezővé válik mindhárom keverék használata, azaz kétszer kell kiállni, akkor mindenki ugyanakkor fog majd cserélni. Ez nem igazán hozna eltérő stratégiákat, eltérő megközelítéseket. Minél több az előírás, annál kisebb a csapatok mozgástere. Minél több a korlát, annál egyformábbakká válhatnak a stratégiák is” – magyarázta a szakember.

Két kötelező kerékcsere a Forma-1-ben? 1

Mario Isola