A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli az utóbbi két évben kibővítette keverékeinek kínálatát, 2018-ban a szuperkeménytől a hiperlágyig már hét különböző száraz pályás gumijuk van a szivárvány minden színében.

Bár gumiháború híján a Pirelli számára nyilván fontos, hogy valamilyen módon mégis több szó essen a termékeiről, az F1 vezetése szerint mostanra túl bonyolulttá vált a rendszer, a nézőket inkább csak összezavarja a hétvégéről hétvégére más kínálat és színek, ezért egyszerűsítést kértek az olaszoktól.

Az egyszerűsítés keretében a Pirelli ugyan jövőre is megtartja a hét különböző keveréket, ám az egyes hétvégéken csak egymáshoz viszonyítva keménynek, közepesnek és lágynak nevezik majd az adott három opciót, bármilyenek is legyenek az abszolút skálán. A színezés részleteit még nem tisztázták, de immár biztos, hogy bevezetik az új rendszert.

„Ez a terv, igen” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Mario Isola Spában. „Megerősíthetem, hogy a cégnél megvizsgáltuk, hogy megvalósítható-e ez, és hogy milyen hatással járhat a gyártásra, a logisztikára, a gumik kezelésére és természetesen a marketingre.”

„Minden részleget bevontunk, hogy biztosan ne nyúljunk mellé. Nyilván lesznek még ezzel feladataink. A három elnevezés adja magát, kemény, közepes és lágy, de a színekről még egyeztetünk.”

„Az F1 vezetése és az FIA kérte ezt tőlünk, mi pedig megtettük a szükséges intézkedéseket, hogy 2019-re teljesíteni is tudjuk a kérést. Következő lépésként még döntenünk kell a színekről, és aztán hivatalosan is bejelentjük majd a dolgot.”

Isola kiemelte, hogy az egyszerűsítés mellett azért a jövő évben is közlik majd, hogy milyen valódi keveréket takar a kemény, közepes és lágy címke az adott hétvégén, azt pedig még alaposan meg kell vizsgálniuk, mi legyen a teszteken, ahol elvileg minden keverék a csapatok rendelkezésére áll.