A vasárnapi Forma-1-es Belga Nagydíj igen csúnya rajtbalesetet hozott, a későn fékező Nico Hülkenberg a levegőbe lökte Fernando Alonso McLarenjét, amely Daniel Ricciardo Red Bulljának eltalálása után Charles Leclerc Sauberjének tetején bucskázott át.

Az Alfa Romeo Sauber fejvédő keretén jól látható guminyomok voltak, a futam után többen is arról beszéltek, hogy az idén bevezetett glória ezzel bizonyított, immár kétség sem férhet hozzá, hogy hasznos biztonsági újítás.

Az F1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, Charlie Whiting a verseny után nem akart ilyen határozottan fogalmazni, ugyanakkor ő is arra utalt, hogy Leclerc valószínűleg a glóriának köszönhetően úszta meg sérülés nélkül az esetet:

„Korai lenne még bármit kijelenteni. A (pilótát figyelő) nagy sebességű kamera felvételéből nem derül ki sok, a (hagyományos) fedélzeti kamera eddig látott felvételei pedig nem valami tiszták. Annyi egyértelmű, hogy egyértelmű nyomok vannak a gumin és a glórián is. Számos fotót készítünk, a kutatóink pedig hétfőn felveszik a kapcsolatot a Sauberrel, hogy világosan lássuk, hogy például amikor lekerül a glória, milyen állapotban van, volt-e torzulás, hogy bírták a rögzítőelemek. Egyelőre egyben van (a glória), de majd meglátjuk, milyen alakja lesz, ha leszedik. Bízzunk benne, hogy ebből is tanulhatunk majd ezt-azt. De elég rendes ütésnek látszott” – magyarázta.

„Úgy gondolom, egyelőre spekuláció lenne csak, hogy a glória mentette meg (Leclerc-t), de nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy arra gondoljunk, nélküle Charles fejére kerültek volna a guminyomok. A glória nélkül kész csoda lett volna, ha nem így történik. Elég komoly guminyomok vannak a glórián, biztosan mindenki látta. Szóval nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy a fejét találhatta volna el a kerék, de egyelőre ez csak spekuláció.”

F1: Korai még a glóriát dicsérni? 1