Elkészült továbbfejlesztett, harmadik specifikációs motorjával a Renault, amelynek bevetése egyelőre annyira rizikós, hogy a konstruktőri negyedik helyre hajtó alakulat nem is meri bevetni.

„A C specifikáció a jelenlegi B változat továbbfejlesztése” – mondta Remi Taffin, a Renault motorfejlesztési igazgatója. „Jóval erősebb, ugyanakkor valószínűleg nem annyira megbízható, mint a jelenlegi generáció.”

„A használt üzemanyagtól függően az időmérőn akár körönként három tizedet jelenthet az új motor Monzában, ami jelentős előrelépés.”

Cyril Abiteboul Renault-főnök szerint is vannak megbízhatósági kockázatok az új motorral kapcsolatban. „Mi nem fogjuk bevetni a Renault-nál, de az ügyfeleinknek rendelkezésére áll.”

„A Red Bull-nak valószínűleg nem kell tartania semmitől, nincs veszítenivalója sem, ezért tesz próbát az új motorral.”

Az Auto, Motor und Sport szerint a Renault nemcsak a megbízhatósági aggályok miatt mondott le – egyelőre – az új motorról. Az új generációs motor annyira különbözik elődjétől, hogy eltérő beépítést is igényel, egyes komponenseket el kell költöztetni a helyéről.

Ha már ez úgyis szükséges, a Red Bull számára ez az ideális alkalom, hogy elhelyezze a Renault új MGU-K egységét is (eddig az előző specifikációt használta a csapat). „Az új motor beépítési költsége eléri az egymillió dollárt (280 millió forint)” – jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója.