A jelen állás szerint Stoffel Vandoorne-nak nincs sok jövője a McLarennél a csapat az idény végén, de akár még előbb is elengedheti a belga pilótát. A pilótapiaci spekulációk szerint Vandoorne esetleg a Saubernél találhatna menedéket, ahol volt GP2-es főnöke, Frederic Vasseur irányít, ám a francia szakember rövidre zárta ezt a témát:
„Róla nincsen szó nálunk” – mondta Vasseur az Autosportnak, hozzátéve, hogy egyelőre nem is aktuális téma számukra a pilótafelállás.
„Hogy őszinte legyek, még csak az idény közepén járunk. Még ha most nagy is kavarodás, sokan idegesek a pilótapiacon, ha a korábbi éveket nézzük, most sokkal korábban kezdenek rendeződni a dolgok, szóval nincs okunk aggodalomra.”
A névadó szponzor Alfa Romeónak és a Ferrari-kapcsolatnak köszönhetően a Sauber egyik ülését garantáltan Maranello kívánságának megfelelően töltik majd be, ha Charles Lecerc nem megy a Ferrarihoz – jelen állás szerint valószínűleg nem – vagy a Haashoz, akkor marad a monacói ifjonc, ha Leclerc mozdul, a helyére Antonio Giovinazzi érkezhet – úgy tudni, ez legkésőbb október 15-éig eldől.
Ez alapján csak a másik, jelenleg Marcus Ericsson által elfoglalt hely sorsa lehet kérdés. Tény, hogy Ericsson szorosan kapcsolódik a csapat svéd hátterű tulajdonosaihoz, ám az Autosport úgy tudja, nem ragaszkodnak hozzá minden áron, szabad kezet adtak Vasseurnek a pilótakérdésben, az elsődleges szempont a teljesítmény lesz.
Ericcson azért ezen a téren sem áll rosszul, mert ugyan az idény első felében eléggé a szuperújonc Leclerc árnyékába szorult, az elmúlt öt versenyből hármon pontot szerzett, azaz kezd magára találni.
„Marcus jó munkát végez. Az időmérőn (Spában) úgy volt csak egy századdal Charles mögött, hogy közben motorproblémája volt, a futamon pedig jó tempót mutatott, miközben az előttünk lévővel ellentétes stratégiát vitt. Marcus jól szerepelt.”
„Az ülés megtartásának legjobb módja minden pilóta számára az, hogy jól teljesítsen, ő pedig így is tesz most.”