Noha a kockás zászlót harmadik helyen látta meg, mégis csak az ötödik helyen rangsorolták Max Verstappent a 2018-as F1-es Olasz Nagydíjon. A hollandot ugyanis öt másodperces időbüntetéssel sújtották, mivel veszélyesen védekezett Valtteri Bottas ellen az első sikán előtt.

A finn végül nem tudta a pályán megelőzni a hollandot, de a végső rangsorolásnál így is előtte végzett, csakúgy, mint Sebastian Vettel, aki a verseny végére utolérte a csatázó párost. Bottas a dobogós interjújában elmondta, nem volt fair, amit Verstappen a pályán művelt.

Az időbüntetés mellett két büntetőpontot is kapott a Red Bull pilótája, aki már a rádióban is bosszankodott a büntetés miatt. „Ne nyugtatgass!” – mondta ingerülten mérnökének. „Ez baromság. Hagytam helyet neki. Remekül kinyírják a versenyt, de tényleg!”

Verstappennek öt büntetőpontja van jelenleg, 12 után egyfutamos eltiltást kap, de a büntetőpontok egy év után elévülnek. A futam után sem változott jelentősen a véleménye. „Olyan helyzetben voltunk, amire nem számítottunk. Hagytam neki egy autónyi helyet, de súrolta a kerekem, így egyenesen kicsúszott. Nem értek egyet a büntetéssel.”

„Talán azért is büntettek, mert amikor korábban meg akart előzni, átvágtam a sikánt, de nem gondolom, hogy ez igazságos így. Kár érte, de az pozitívum, hogy az autó jó működik” – zárta mondanivalóját Verstappen.

Nem mondhatja el ugyanezt a csapattárs, Daniel Ricciardo. Az ausztrál feladni kényszerült a futamot, miután a Renault legújabb motorja is elfüstölt alatta az 53 körös verseny 25. körében.

Verstappen: Kinyírják a versenyzést! 1

Az ausztrál jó eséllyel a következő, szingapúri futamon is büntetéssel kezdhet a motoralkatrészek cseréje miatt. „Ha Szingapúrban is büntetést kapok, nem fogok elutazni a helyszínre” – jelentette ki Ricciardo. „Remélem, Christiannak igaza van, zene füleimnek” – utalt csapatfőnökére, akitől megtudta, hogy van még egy régebbi motorja, így elkerülhető a büntetés.

„Nem örülök, az egész évet tekintve nagyon frusztráló a helyzet. Nem tudom, mi történt. Megelőztem Lance-t [Stroll] az első kanyarban, majd belenéztem a tükörbe, hogy vajon elmentem-e mellette. Nem láttam jól, ekkor jöttem rá, hogy a füst miatt” – mondta Ricciardo.

A Renault azt közölte, hogy Ricciardo nem motorhiba miatt esett ki, a kuplung okozta a bajt.