Sebastian Vettel és Lewis Hamilton első körös ütközése és a német megpördülése után Kimi Räikkönenen múlott, hogy az Olasz Nagydíjon futamgyőzelmet hoz-e a Ferrari, ám a finn pilóta nem tudta megőrizni a vezetést, ugyanis kerékcseréje után beragadt a Mercedes által hosszan kint tartott Valtteri Bottas mögé, a gumijai elfogytak, így az őt utolérő Lewis Hamiltonnak már nem volt nehéz dolga a megelőzésével.

A Pirelli szerint a nyögvenyelős felkészülés nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Ferrarinál – és a többi csapatnál sem – tudták igazán, milyen beállítások kellenek és hogyan fog viselkedni versenytávon a Räikkönennél drámaian, másoknál kisebb mértékben felhólyagosodott lágy keverék.

„A péntek nagyon furcsán alakult, az első edzés esős volt, ezért a csapatoknak a második szabadedzésbe kellett beszorítaniuk a munkát. Aztán jött Ericsson balesete, emiatt a második edzésen is csak egy óra maradt a beállítások megtalálására, a két gumikeverék köridejének felmérésére plusz a teli tankos, nehéz autós hosszú etapokra. A hosszú etap így csak 10 kör volt, ebből próbálták extrapolálni, mi lesz, de azért ez (a gumikopás) nem lineáris”, magyarázta a motorsportfőnök Mario Isola.

Räikkönennél azért volt sokkal komolyabb a hólyagosodás, mert nagyon hosszan kényszerült Bottas mögött autózni, emelte ki a pirellis szakember:

„A lágy keverék hajlamosabb a hólyagosodásra, mert kevésbé kopik. Az alacsonyabb kopás miatt több hő termelődik a gumiban, és így kialakulnak a hólyagok. Ha közelről követünk egy másik autót, csökken a leszorítóerő, jobban csúszkál az autó. A szuperlágy jobban tapad és kevésbé csúszkál, a lágy viszont felmelegszik és hólyagosodni kezd. Főleg igaz ez, ha rögtön az első körtől terhelik az új gumit, mert a nagyobb gumivastagság több hőt tart meg.”