A Red Bull a Renault-val karöltve a V8-as korszak utolsó éveinek legerősebb csapata volt, négy-négy konstruktőri és egyéni bajnoki címet húztak be, ám a francia motorgyártó nem készült fel jól a 2014-ben kezdődött új turbókorszakra, és az 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrásuk a mai napig sem tudott a Mercedes és Ferrari szintjére érni.

Az energiaital-gyártó úgy döntött, ennyi elég volt, miután a McLarennel kudarcot valló Honda idén a Toro Rossónál már ígéretesebben teljesített, 2019-től ők is a japánok motorjait használják majd.

A döntés rizikós, és ha nem jön be, az a Red Bull Forma-1-es programjának végét is jelentheti, mondta a motorsportfőnök, Helmut Marko:

„Örülünk a Hondával való együttműködésnek, de ha ez a kooperáció ilyen vagy olyan okból nem hozza a kívánt eredményeket, a Red Bull elhagyja a Forma-1-et” – mondta az osztrák a Speed Weeknek.

„A Toro Rossónál eddig jól megy a közös munka a Hondával. A mclarenes katasztrófa után a Honda 2017 végén közel állt a távozáshoz, intenzív tárgyalásokon kellett meggyőznünk őket, hogy folytassák velünk” – tette hozzá.

Hivatalosan nem tudni, mennyi időre szerződött a Red Bull és a Honda, de szinte biztos, hogy a jelenlegi együttműködés két évre, 2019-20-ra szól, hiszen az F1 résztvevői addig vállalták szerződésben a részvételt, 2021-ben új korszak kezdődik a sportágban, senki nem tervez távolabbra.