Fernando Alonso a Forma-1-es nyári szünetben jelentette be, hogy az idény végén távozik a sorozatból, ám a jövőt illetően nem nyilatkozott. Köztudott persze, hogy a kétszeres világbajnok az autóversenyzés hármas koronájára hajt, és miután az F1-es Monacói Nagydíjat már rég, a Le Mans-i 24 órást pedig idén megnyerte, csak az amerikai Indy 500 maradt, a tavalyi kudarc után logikus lenne, ha 2019-ben újra megpróbálkozna vele.
Az sem titok, hogy a McLaren IndyCar-projekt indításán dolgozik a háttérben, és Alonso szándékát is sejteti, hogy a mai napon az Államokban, az alabamai Barber Motorsports Park – „országúti” azaz hagyományos, nem ovál- vagy utcai – pályán tesztel majd egy 2018-as aerodinamikai csomaggal szerelt Indy-járgányt.
„Inkább csak véletlen egybeesés, hogy az F1-es kiszállást illető bejelentésem után jön ez a teszt, valójában hónapokkal ezelőtt leegyeztettük. Szeretek kipróbálni mindenféle autót. Tavaly az Andretti szerette volna, ha országúti pályán vezetek egy IndyCart, de akkor nem volt rá idő, most viszont van rá lehetőség, de ettől ez még nem döntő jelentőségű a jövő évet illetően. A döntésem nem a szerdai teszten múlik majd, csütörtökön sem tudom majd biztosabban, hogy mit csinálok. De nagyjából már amúgy is tudom, mit szeretnék” – mondta még a múlt hétvégén Monzában a tesztről.
Az IndyCar tegnap tette közzé 2019-es versenynaptárát, amelyből kiderül, hogy Alonso akár egyszerre is viheti a hosszútávú világbajnokságot (WEC) a Toyotával és az IndyCart, ugyanis egyáltalán nem ütközik a két menetrend.