Bár – a szurkolók nagy örömére – Kimi Räikkönen Forma-1-es visszavonulása legalább két évvel újra eltolódott, a Ferrari keddi bejelentése korszakhatárt jelent a finn pilóta pályájában, hiszen 2018 végén, összesen nyolc közös szezon után búcsút int az olasz csapatnak, hogy 2019-20-ban első F1-es csapatához, az Alfa Romeo Sauberhez térjen vissza. Galéria a Jégember elmúlt 17 évéről – kattints a képre!
A 21 éves finn tehetség 2001-ben mindössze 23 alsóbb kategóriás formaautós versennyel a háta mögött mutatkozott be az F1-ben a Saubernél. Az FIA is fenntartásokkal adott neki versenyengedélyt, ám rögtön első futamán pontszerzéssel bizonyított. A legenda szerint nem izgulta túl, a szezonnyitó rajta előtt fél órával még szunyókált...
Fotó megosztása:
A Saubernél elhelyezett ifjoncai közül a McLaren-Mercedes 2002-re a tapasztaltabb Nick Heidfeld helyett Räikkönent választotta Mika Häkkinen utódjául. A finn a 2003-as Maláj Nagydíjon nyerte első F1-es versenyét, és abban az évben már a bajnoki címért is versenyben volt.
Fotó megosztása:
Bár 2005-ben újra bajnoki esélyes volt Räikkönen, a McLarennél nem volt minden fenékig tejfel, műszaki hibák garmadája és peches balesetek miatt "csak" nyolc futamgyőzelem jött össze öt év alatt.
Fotó megosztása:
A Ferrari 2006 végén a finnt választotta a visszavonuló - esetleg Räikkönen kedvéért távozásra kért(?) - Michael Schumacher helyére - fényesnek tűnt a jövő.
Fotó megosztása:
Räikkönen első ferraris futamát rögtön meg is nyerte, majd az év végén a McLaren egymást gyilkoló párosa, Alonso és Hamilton szájából kiénekelve a sajtot a bajnoki címet is megszerezte. A fotón a 2007-es szezonzáró rajtja.
Fotó megosztása:
Räikkönen 2008-ra lendületet veszített, 2009-re a Ferrari is gyengévé vált, így a finn Schumacher sorsára jutott, az új kedvenc Alonso kedvéért félreállították. A finn 2010-11-ben a Citroen és a Red Bull jóvoltából a rali-világbajnokságban versenyzett, ám kiemelkedő eredményeket nem ért el, annál többet bukott. Az amerikai NASCAR-ba is belekóstolt.
Fotó megosztása:
A ralis kitérő után 2012-re a Lotus csalogatta vissza a Forma-1-be a finnt, aki az erős autóval másodvirágzásba kezdett, sorra jöttek a dobogós eredmények, majd a 2012-es szezonzárót és a 2013-as szezonnyitót is megnyerte. Az elmaradó fizetések miatt a '13-as idény végére Räikkönen viszonya megromlott a csapattal, régóta halogatott gerincműtétét előrehozva az utolsó futamokon már nem is vezetett.
Fotó megosztása:
2014-re Räikkönen visszatért Maranellóba utódja, Alonso mellé. A papíron ütős páros a valóságban nem igazán működött, a finn csúnya verést kapott spanyol kollégájától.
Fotó megosztása:
Alonso 2014 végén ugyanakkor búcsút intett a Ferrarinak, helyére 2015-re Sebastian Vettel érkezett. Räikkönen és a német viszonya az F1-ben csapattársak között ritkán látottan jó. A 2007-es bajnok az első két évben Vettel mellett sem remekelt, ám 2017-re jobb formába lendült, igaz, egyértelműen csak második számú pilóta volt.
Fotó megosztása:
A Ferrari most úgy döntött, 2019-től a múlt helyett a jövőbe fektet, ezért Räikkönen helyére az Alfa Romeo Saubernél nevelt ifjoncát, Charles Leclerc-t szerződtette. Azért a versenyzést még mindig imádó öreg rókát sem kell félteni, állítólag a Ferraritól függetlenül tárgyalva lecsapott Leclerc megüresedő helyére, még két évig marad a Forma-1-ben.
Fotó megosztása:
Fotó megosztása: