A késő délutáni napfényben, 31-32 fokos levegő- és 45-ről 39 fokra csökkenő aszfalthőmérséklet mellett zajlott a 2018-as Forma-1-es Szingapúri Nagydíj első szabadedzése a Marina Bay pályán.
Bár a későbbi esti, villanyfényes időmérőtől és futamtól nagyon eltérő körülmények között zajlott, az első gyakorlás nagyjából a papírformát hozta az élmezőny erőviszonyait illetően: a Red Bull a leszorítóerőt jutalmazó utcai pályán magára talált, az első két helyen Daniel Ricciardo és Max Verstappen végzett, mögöttük a Ferrarik, Sebastian Vettel szűk háromtizedes, Kimi Räikkönen már jelentősebb hátránnyal, míg a Mercedesek nem mutattak sokat, igaz, náluk nem is kerültek fel a leggyorsabb, hiperlágy gumik.
6 mins to go in FP1 and it's @redbullracing leading the way 💪
RIC 1:39.711s
VER +0.201s
VET +0.286s
RAI +0.775s
HUL +1.394s#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/GdfpmZZkJL— Formula 1 (@F1) September 14, 2018
Lewis Hamiltont a 150. futamára készülő Renault-pilóta, Nico Hülkenberg is megelőzte, csapattársa, Carlos Sainz pedig Merci-szendvicsben lett a 7. Valtteri Bottas mögött a top10-be még az Alfa Romeo Sauber-es Charles Leclerc és a haasos Romain Grosjean fért be.
Amilyen jól kezdődött a hét Leclerc-nek a 2019-es ferraris előléptetése kapcsán, olyan rosszul indult számára a versenyhétvége: a monacói ifjonc ugyan gyors volt, de a végén hibázott: 4 perccel a leintés előtt az Andreson híd kijáratánál elmérte a kanyart, jobb elsőjével elcsípte a védőkorlátot, az autó felfüggesztése kitört. Lelerc a kanyar bukóterében parkolt le.
Érdekes módon ő volt az egyetlen, aki „falazott” az edzésen, mindenki más megúszta elfékezésekkel és kisebb-nagyobb megpördülésekkel.
Yellow flags fluttering as Kimi locks up at Turn 18 and runs off track #SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/dF9S1CMiKa
— Formula 1 (@F1) September 14, 2018
Az erőviszonyokról már sokkal reálisabb képet adó, alkonyi-esti körülmények között rendezendő második szabadedzés magyar idő szerint 14.30-kor kezdődik majd.