Szokásosan meleg időben, a reflektorok fényei alatt sorakoztak fel a Forma-1-esek a 2018-as idény 15. fordulója, a Szingapúri Nagydíj rajtjához a délkelet-ázsiai városállam utcai pályáján.
Bár papíron nem feküdt a Marina Bay a Mercedesnek Lewis Hamilton villámgyors időmérős körrel húzta be a pole-t, mellé pedig a Red Bull-os Max Verstappen került. A bajnoki címért küzdő ferraris Sebastian Vettel a mercedeses Valtteri Bottasszal osztozott a második soron, mögöttük Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo, a Force Indiá-s Sergio Perez és a haasos Romain Grosjean, valamint Esteban Ocon és a 150. F1-es futamán induló renault-s Nico Hülkenberg sorakozott a top10-ben.
A Pirelli a lágy, ultralágy és hiperlágy gumikat vitte a hétvégére. A top10-ből mindenki a leglágyabb, rózsaszín jelzésű abroncson kezdett, ám az a szállító becslése szerint legfeljebb 11-13 körre volt alkalmas. Az ideális stratégia a gumiszállító szerint a hiperlágy-ultralágy-ultralágy kombináció két 25-25 körös etappal a lila abroncsokon, bár a szabadon választók az ultralágy-lágy párossal is megpróbálkozhattak, a 24. kör környékén elvégzett cserével, de még a hiperlágy-lágy kombináció is elképzelhető volt, természetesen jóval korábbi kiállással.
Az 11. rajthelytől csak a Toro Rosso-pilóták, Pierre Gasly (15.) és Brendon Hartley (17.) választották a hiperlágyat, a lágy csak az utolsó helyről induló Lance Stroll Williamsére került, míg a többi hét autón az utlralágy volt a start előtt.
Mivel az eddigi 10 Szingapúri Nagydíjon legalább egyszer mindig pályára lépett a biztonsági autó, a csapatoknak rugalmas stratégiával kellett készülniük, a megfelelő időben elvégzett csere akár a győzelmet is jelenthette a Marina Bay pályán, ahogy ezt a Renault szégyenletesen bizonyította 2008-ban a Crashgate-tel.
2018 Forma-1 Szingapúri Nagydíj, futam
A lámpák kialvásakor Hamilton jól lépett el, Vettel az első kanyar előtt is támadta Verstappent, még sikertelenül, de aztán sikeresen elment a holland mellett. Hátrébb a két Force Indiá-s csatázott, összeértek, Esteban Ocon autója összetört a betonfalon. Beküldték a biztonsági autót.
A sorrend a safety car mögött: Hamilton, Vettel, Verstappen, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Perez, Grosjean, Alonso, Sainz, Hülkenberg, Gasly, Leclerc, Ericsson, Magnussen, Hartley, Szirotkin, Vandoorne, Stroll.
Szirotkin Williamsének első szárnyára felakadt a Force India kerekének egy darabja, az orosz kénytelen volt a bokszba hajtani, a karikát leszedték, az orosz lágy gumikat is kapott.
A biztonsági autó a 4. kör végén engedte el a mezőnyt, de az újrarajtolásnál nem történt azonnal pozíciócsere. A versenybírók a Force Indiá-sok ütközését versenybalesetnek minősítették, büntetést nem láttak szükségesnek.
A mezőny beállt, Vettel és Verstappen közelről, néha DRS-távon belül, néha azon kívül kergették a vezető Hamiltont és egymást.
A reflektorok fényében esőcseppek tűntek fel.
Vettel megkezdte a tervezett kerékcseréket, ultralágyat vett fel. A német a 7. helyre tért vissza.
A Mercedesnél reagáltak, a vezető Hamilton is megjárta a bokszutcát, ő lágyakat kapott. A címvédő bőven Vettel elé tudott visszajönni.
Bottas is kereket cserélt, ő is lágy gumikat vett fel.
Verstappent is kihívták, ő is lágyakat kapott, a holland pontosan Vettel mellé ért ki a pályára, sikerült is a Ferrari elé kerülnie, a bokszutcában visszavették az első körön elveszített pozíciót.
Vettel a rádión jelezte, hogy szerinte az ultralágyakon nem lesz esélye megnyerni a futamot.
Räikkönen és Ricciardo továbbra is az első etapot húzta a hiperlágyakon, a finn vezetett.
A vezető Räikkönen is kereket cserélt, lágyakra váltott. A 6. helyre került.
Továbbra is szemerkélt a pálya bizonyos részein, de a még mindig eredeti hiperlágyain vezető Ricciardónak azt mondták, komoly eső nem lehet. A szintén kopott hiperlágyak Gasly Toro Rossóján teljesen elfogytak, az Alfa Romeo Sauber-es Leclerc elvette tőle a 9. helyet.
Ricciardo is kereket cserélt, ultralágyakra váltott, a 6. helyre tért vissza.
A sorrend féltávnál: Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Sainz, Leclerc, Ericsson, Vandoorne, Stroll, Szirotkin, Perez, Hülkenberg, Grosjean, Hartley, Gasly, Magnussen.
A rosszul megválasztott kiállás után Szirotkin mögé hosszú ideje beszorult Perez egyre frusztráltabban üldözte az oroszt, a csapatrádión a versenyigazgató Charlie Whitingtól próbált valami segítséget kicsikarni – sikertelenül.
Ahogy számítani lehetett rá, Perez nem bírta tovább, csatázni kezdett Szirotkinnal, aki nem adta olcsón a bőrét, és a mexikói valamiért rá is húzott, de ő járt rosszul, bal hátsó defektet kapott, kénytelen volt a bokszba kullogni, az utolsó helyre került, ráadásul vizsgálat alá is vonták.
Az incidens után ritmust veszített Szirotkint megelőzte a renault-s Hülkenberg.
Grosjean is egyre keményebben üldözte a 14. helyen álló Szirotkint, újabb incidens fenyegetett, mert mindketten rendesen csúszkáltak. Közben a lekörözéseket végző Hamilton a hideg gumikkal küszködött, beragadt a páros mögé, és így utolérte Verstappen. Grosjean végül megelőzte az oroszt, de aztán alaposan feltartotta a Red Bull-os hollandot. A kék zászló figyelmen kívül hagyása miatt a Haas-pilótát és Szirotkint is vizsgálat alá vonták.
Az újra épp Szirotkin mögött autózó Pereznek bokszutca-áthajtásos büntetést adtak a korábbi incidensért.
Magnussen az első kanyarban megelőzte Hartley-t, nem sokat nyert vele, a 17. helyet vette el a Toro Rosso új-zélandi pilótájától.
A renault-s Sainz kemény csat végén elvette a 8. helyet a sauberes Esricssontól. Közben Grosjean a kék zászlós kihágás miatt 5 másodperces időbüntetést adtak.
Szirotkinnak is kiosztottak 5 másodpercet, amiért védekezés közben leszorította a pályáról Hartley-t. Az orosz első és egyetlen kerékcseréje közben le is töltötte a büntetést, az utolsó helyre esett vissza.
Míg Hamilton bő 4 másodperccel vezetett Verstappen előtt, Vettel pedig még 13 másodperces lemaradással autózott a 3. helyen a senki földjén, a 4-6. helyen Bottas, Räikkönen és Ricciardo DRS-távolságban autózott.
A sorrend öt körrel a leintés előtt: Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Sainz, Leclerc, Hülkenberg, Ericsson, Vandoorne, Grosjean, Gasly, Stroll, Hartley, Perez, Magnussen, Szirotkin.
Hamilton senkitől sem zavartatva, közel 9 másodperces előnnyel érte el a kockás zászlót, rajt-cél győzelmet aratott a Szingapúri Nagydíjon. Verstappen a 2., Vettel a 3. lett. A német hátránya 40 pontra nőtt a bajnokságban.
Hamilton idei hetedik, negyedik szingapúri, pályafutása 69. futamgyőzelmét aratta.
A további pontokon Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Sainz, Leclerc és Hülkenberg osztozott.