Romain Grosjean a vasárnapi Forma-1-es Szingapúri Nagydíjon a williamses Szergej Szirotkin üldözése, támadás közben egyáltalán nem figyelt a mögötte érkezők elengedésére szólító kék zászlókra, így a francia mögött beragadt a versenyt vezető Lewis Hamilton, akinek nyakára meg is érkezett a 2. helyen haladó Max Verstappen.
A holland utólag azt mondta, nem érezte volna fairnek akkor támadni a Mercedes-pilótát, ráadásul Hamilton elengedése után a francia még őt is feltartotta, így a könnyen jött felzárkózásnak annyi is lett, de ettől Grosjean figyelmetlensége még kihágás maradt.
A franciának már a futamon kiosztottak egy 5 másodperces időbüntetést, utólag pedig még megtoldották ezt két büntetőponttal is.
“Romain teljesen megfeledkezett a kék zászlók aranyszabályáról, mármint arról, hogy ha csatázik is az ember, felejtse el, húzódjon félre. Én ezt nagyon sokszor elmondtam már nekik, de úgy látom, teljesen elfelejtette. Ott villogtak a LED-panelek a rajtszámával, de ő Szirotkinnal akart csatázni, pedig Lewis sokkal gyorsabb volt. Nagyon rég nem láttam ilyen otromba példáját a zászlók figyelmen kívül hagyásának” – mondta a futam után a versenyigazgató Charlie Whiting.
A versenyt követően Grosjean – félszívvel – bocsánatot kért:
„Bocsánat, ha valakit feltartottam, nem volt szándékos. Úgy hiszem, mindent megtettem. Szergejjel küzdöttem, aki elég gokartosra vette a figurát. Nem igazán lassíthattam. Pierre (Gasly, Toro Rosso) is ott lihegett mögöttem, Szergej meg előttem. De amint megelőztem őt, elengedtem Lewist.”
A Szingapúrban szerzett két újabb büntetőponttal Grosjean amúgy már 9-nél jár az elmúlt 12 hónapban, ha eléri a 12-t, egy futamra szóló eltiltást kap. Nagyon vigyáznia kell magára, ugyanis csak október végén évül el legközelebb pontja, akkor is csak egy, viszont addig az Orosz, a Japán, az Amerikai és a Mexikói Nagydíjat is teljesíteni kell.
A büntetőpontrendszer bevezetése óta még senki nem érte el a 12 pontot, ám Grosjean az, aki miatt bevezették az egészet, hiszen 2012-ben őt már el kellett egyszer tiltani. Akkor a sok korábbi incidens, ütközés után a Belga Nagydíj rajtjánál okozott hatalmas balesetet, amivel betelt a pohár. A 2014-re bevezetett büntetőpontok a kihágások pontosabb, következetesebb követését és büntetését teszik lehetővé.