A Renault az Olasz Nagydíjra készült el legújabb, C specifikációjú erőforrásával, ám a gyári csapat maga be sem vetette azt, mert a jobb teljesítmény gyengébb megbízhatóságot rejtett.

A Red Bull vállalta a rizikót, ám Szingapúr után inkább nem kockáztatnak, ugyanis Max Verstappen 2. helyezése szép, de nagy szerencse is kellett ahhoz, hogy az egész hétvégén rakoncátlankodó ilyen-olyan hibajelenségeket produkáló motorral eljusson a kockás zászlóig.

„Remélhetőleg javíthatók a hibák, mire újra bevetjük a motort, de valószínűleg a B specifikációt használjuk majd a következő versenyen. Szocsi előtt alaposan megvizsgáljuk a dolgot, de sajnos nagyon úgy fest, hogy (motorcserés) büntetés vár ránk” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Motorsport.comnak.

A Red Bull renault-s küszködése tehát folytatódik, ám jövő évben érkező partnerük, az idén a Toro Rossót ellátó Honda látszólag jól halad, a német Auto Motor und Sport szerint dolgoznak az idei motor 3. változatán, amelyet az Amerikai Nagydíjon, sőt talán már Szocsiban bevethetnek, és amely már erősebb is lehet majd, mint a Renault-é.

A szaklap szerint a Honda jelenlegi specifikációja körülbelül 715 lóerős, míg a Renault 730-at tud, ám a japánok nagyjából 35 LE-s ugrással számolnak, amivel már a franciák terméke elé kerülhetnek majd.