A Mercedes a számára csalódást keltő Belga Nagydíj óta rengeteget lépett előre az autójával, a fejlesztési munka első eredményei már egy héttel később, Monzában láthatók voltak. Az időmérőn még kettős győzelmet aratott a Ferrari, de a Mercedes versenytempója verhetetlen volt, és a gumikkal is jobban bánt a címvédő.
És akkor jött Szingapúr, ahol a Mercedes eddig mindig kínlódott, most pedig mintha varázsütésre megtalálta volna a kulcsot a pályához. Tény, hogy Lewis Hamilton jól vezetett a városi pályán, de ezúttal az övé volt a messze legjobb autó is.
Az időmérős szektoridők elemzéseiből kiderült, hogy a Mercedes képes volt megóvni az abroncsokat a túlmelegedéstől. Míg a Ferrari Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen alatt is látványosan csúszkált már, addig Hamilton az utolsó szektorban is nagyon gyors tudott maradni.
De a Mercedes varázslata itt nem ért véget, a címvédő – Olaszországhoz hasonlóan – a versenyen ismét jobban kezelte a gumikat: részben ugyan azért, mert tiszta levegőben autózott, de Hamilton az első etapban sokkal tovább életben tudta tartani a gumijait, mint Vettel.
Az Autosport technikai szakírója fel is figyelt egy új részletre, ami könnyen magyarázatot adhat a Mercedes látványos feltámadására. A csapat Szingapúrban új hátsó kerékdobot vetett be, amely szinte biztosan hozzájárult a hátsó abroncsok minden eddiginél kiszámíthatóbb viselkedéséhez.
Az új, karbonszálas anyagból készült kerékdobok (nyitókép) egyfelől a korábbitól eltérő hűtőcsatornákat tartalmaznak, másfelől a formájuk is teljesen megváltozott. A korábbi dizájn (következő kép) nagyon hasonló ahhoz, amilyet a többi csapat alkalmaz, az új viszont különleges konkáv, azaz folyamatosan befelé mélyülő kialakítást kapott.
A Forma-1-ben meglepően apró részleteken múlhatnak akár tizedmásodpercek, és nem kizárt, hogy a Mercedes most egy ilyen apró módosítással került nyeregbe a riválisokkal szemben. Oroszországban kiderül, hogy tartós-e a feltámadás.