A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a nyáron hirdette meg a Forma-1 következő, 2020-23-ra szóló gumiszállítói tenderét, a pályázatok leadási határideje augusztus 31. volt. Az FIA-elnök Jean Todt akkor annyit árult el, hogy a 2011 óta dolgozó jelenlegi szállító, a Pirelli mellett még egy gyártó pályázott.
Mivel a francia Michelin már a pályázatok leadási határideje előtt jelezte, hogy ezúttal nem jelentkezik, erős volt a gyanú, hogy az olasz cég ellenfele a dél-koreai Hankook lehet, mostanra hivatalosan is megerősítették ezt.
Az FIA végzett a két leadott pályázat kiértékelésével, műszaki szempontból mindkettőt elfogadhatónak találta, így eztán már az F1 jogtulajdonosát képviselő Formula One Management dolga lesz, hogy kiválassza, gazdasági és egyéb szempontokból melyik jelentkezővel köt szerződést.
A magyarországi gyárral is rendelkező, a Német Túraautó-bajnokságnak és a Forma-3-as Európa-bajnokságnak is szállító koreai cég eddig sosem szerepelt a Forma-1-ben, a belépés jelentősen növelné a Hankook presztízsét.
A kiírás egyébként trükkös volt: 2020-ban még a jelenlegi 13-as, 2021-től viszont jóval nagyobb, 18-as felnikkel versenyez majd a mezőny. 2021-ben a felnik átmérője és az abroncsok oldalfalának vastagsága mellett más is változik: az első gumik szélességét 35 milliméterrel 270-re csökkentik, hátul viszont megtartják a jelenlegi 405 milliméteres szélességet. A legnagyobb technikai kihívás, amivel a leendő győztesnek szembesülnie kell, hogy 2021-től a gumimelegítő paplanok használatát is betiltanák